امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حمایت جامع از کشاورزانی که از الگوی کشت ابلاغی تبعیت می کنند

تبریز- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزانی که از الگوی کشت ابلاغی تبعیت کنند حمایت جامع می‌شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدمهدی برومندی صبح شنبه در سفر یک روزه به شهرستان بناب در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان بناب که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مسئولین محلی و جمعی از کشاورزان و صاحبان صنایع خشکبار تشکیل یافت مشکل اساسی و عمده شهرستان بناب در بخش تولید را کم آبی و خشکسالی و بحران آب دانست و گفت: بایستی در یک هماهنگی حداکثری بین همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و با هماهنگی‌ها و همکاری‌های وزارت محترم کشور و مجموعه محترم استانداری و فرمانداری که همیشه در کنار واحدهای تولیدی هستند انجام گرفته و بایستی برای ارتقای بهره وری بخش کشاورزی و بهره وری آب تلاش کنیم.

همچنین بخوانید

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تصمیماتی که در وزارت خانه انجام دادیم برای مصرف آب و استفاده صحیح و نفوذ دانش در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تولید برای استان و شهرستان بناب تصمیماتی خواهیم گرفت که حتماً به توسعه و پایداری تولید کمک شایانی خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های نوین در کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در همین راستا اولین گروه که می‌بایست برای تغییر الگوی کشت و به طور کلی تغییر روش کشاورزی پیش قدم شوند کشاورزان هستند.

اکبر فتحی با اشاره به مطالبه کشاورزان شهرستان بناب در خصوص حقابه کشاورزی گفت: قطعاً جهاد کشاورزی به دنبال پرداخت حقابه کشاورزی شهرستان‌های استان به خصوص بناب است و قطعاً پیگیر موضوع هستیم.

وی با اشاره به استفاده از روش‌های قدیمی در کشاورزی شهرستان بناب گفت: کشاورزان می‌بایست از روش‌های جدید برای بهبود محصولات خود استفاده کنند و در مرحله آخر از سمپاشی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جهان امروز سموم کشاورزی می‌بایست در حداقل خود استفاده شوند اما متأسفانه در کشاورزی کشور ما در روز اول به موضوع سمپاشی محصولات پرداخته می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در ادامه بر لزوم تغییر الگوی کشت در کشاورزی بناب تاکید کرد و گفت: متأسفانه با وجود اینکه در بناب مشکل کمبود آب داریم برخی از کشاورزان همچنان پیاز و گوجه فرنگی کشت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با این گونه کشاورزان که از تغییر الگوی کشت ما تبعیت نمی‌کنند حمایت جامع نخواهد کرد و قطعاً خودشان مسئول کم آبی در اراضی کشاورزی خودشان هستند.

فتحی در پایان با اشاره به گلایه شهروندان از قطع شدن روزانه و برنامه ریزی شده برق چاه‌های آب در شهرستان بناب گفت: این موضوع ربطی به جهاد کشاورزی نداشته و بحث ملی و مربوط به وزارت نیرو می‌باشد اما ما مخالف قطع بودن برق حوزه کشاورزی بوده و هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا