ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارائه بسته‌های رومینگ بهتر و وای فای رایگان به زوار اربعین

وزارت ارتباطات عراق قرار است در طول مسیر پیاده روی اربعین، نقاطی را روی وای فای، رایگان در اختیار زوار قرار دهد؛ مجموعه ای از این اقدامات در نظر گرفته شده که جزئیات آن در آینده نزدیک به زائرین اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیاده‌روی اربعین یکی از آیین‌های مهم شیعیان است که هر ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی برگزار می‌شود، به نحوی که این رویداد در سال‌های اخیر به عنوان بزرگترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است.

همچنین بخوانید

سال گذشته اقدامات گوناگونی جهت تسهیل ارتباط مردم در این مراسم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندیشیده شد. به طور مثال در زمینه افزایش کیفیت ارتباط در مرزهای جنوب شرقی تا به سمت غرب و جنوب غربی حدود  ۳۸ سایت سیار توسط اپراتورهای همراه جهت بهبود کیفیت ارتباطی در مرزها قرار داده شد.

در سال جاری قرار است با پیگیری و تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات و سرویس‌های بهتر و متنوع‌تری نسبت به سال گذشته به زوار اربعین ارائه شود به گونه ای که چندی پیش وزیر ارتباطات درباره مهم ترین برنامه های این وزارتخانه برای اربعین امسال گفت: ستاد هماهنگی اربعین در وزارت ارتباطات تشکیل شد. ما در تلاش هستیم که یک بسته خدمات ارتباطی فناورانه را برای زائران فراهم کنیم. از بحث تقویت زیرساخت‌های ارتباطی تا نقاط مرزی گرفته تا اینکه با وزارت ارتباطات عراق رایزنی می‌کنیم که بتوانند خدمات بهتری را به مردم ارائه کنند.

وی افزود: درحال پیش بینی بسته‌های رومینگ مناسبت‌تری نسبت به سال گذشته در تعامل با اپراتورها هستیم. همچنین فراخوان داده‌ایم که سکوهایی که می‌توانند کمک کنند به تسهیل سفر زوار از بحث جابه‌جایی مسافر و سفر اشتراکی یا اشتراک اطلاعاتی که در مسیر پیاده روی وجود دارد، بر بستر پلتفرم‌ها انجام شود. به صورت کلی یک مجموعه حمایتی فناورانه جهت تسهیل سفر زوار اربعین پیش بینی کرده‌ایم.

توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی را دنبال کنید

اقدامات وزارت ارتباطات و اپراتورها برای ایام محرم و اربعین

امروز در خبری به نقل از زارع پور جرئیات جدیدی از برنامه های درنظر گرفته شده برای زوار اربعین اعلام شده است. او در این زمینه گفته است: در دو هفته قبل جلسه‌ای را با وزیر ارتباطات کشور عراق، برای ارائه خدمات بهتر به زوار امام حسین «ع» داشته ایم و همچنین برای ایام پیاده روی اربعین توافقاتی صورت گرفته است و جزئیات این توافقات، در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات درباره ارائه بسته های رومینگ به زوار ایرانی افزود: رومینگ در عراق و ایران خصوصی است اما تلاش ما این است که از ابزارهایی که در اختیار وزارت ارتباطات هر دو کشور وجود دارد، استفاده کنیم؛ همچنین بتوانیم بسته های بهتری برای رومینگ از عراق به کشور جمهوری اسلامی ایران تعریف کنیم.

زارع پور درباره اقدامات عراق به زوار ایرانی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات عراق قرار است در طول مسیر پیاده روی نقاطی را روی وای فای، رایگان در اختیار زوار قرار دهد. مجموعه ای از این اقدامات را در نظر گرفته ایم که در آینده نزدیک به زائرین عزیز اعلام خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ایران همکاران ما تا نقاط مرزی، اقدامات بسیار گسترده ای را با استقرار سایت های سیار انجام داده اند تا بتوانیم قبل از ورود به خاک عراق در مسیرها و مرزهایی که اعلام خواهد شد، مانند همیشه ارتباطات با کیفیتی را به مردم عزیز ارائه دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا