انرژی

آتش اظهارات غیرمسئولانه بر شایعات بی‌اساس بنزینی!

درحالی که مقام‌های رسمی دولت بارها صراحتا تاکید کرده‌اند که دولت تا پایان سال هیچ برنامه‌ای برای تغییر در قیمت بنزین ندارد، بازار شایعات در این حوزه تمامی ندارد و گاه و بیگاه، اظهارات غیر مسئولانه برخی افراد، بر شعله شایعات بنزینی می‌افزاید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این روزها دوباره شایعه افزایش قیمت بنزین نقل برخی محافل با منافع مختلف شده است و گویا تکذیب چندباره هرگونه تصمیم جدید درباره بنزین از سوی مقام‌های رسمی نیز باعث نمی‌شود شایعه‌سازان دست از تلاش خود بکشند.

همچنین بخوانید

اخبار مربوط به بنزین همواره در کشور از حساسیت بالایی برخوردار بوده، همین حساسیت نیز موجب شده تا افراد با نیت‌هایی مختلف در برهه‌های زمانی مختلف روی این موضوع تمرکز کنند. در این میان، در شرایطی که مسئولان ارشد دولتی از وزیر نفت گرفته تا رییس سازمان برنامه بودجه، تصمیم‌گیری برای تغییر قیمت بنزین در سال جاری را رد کرده‌اند، اظهارات غیر مسئولانه برخی افراد که مسئولیت مستقیمی هم در حوزه سوخت و انرژی ندارند، مجددا بازار شایعات بی‌اساس بنزینی را داغ می‌کند.

این در شرایطی است که دولت سیزدهم همواره اعلام کرده است که افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست و حتی تاکید شده که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، قیمت بنزین تغییر نخواهد کرد.

جواد اوجی وزیر نفت درپی حاشیه سازی های جدید، امروز نیز مجدد تاکید کرد کرد هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت بنزین نه در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی نیست و لازم است مردم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنند چرا که چنین برنامه‌ای امسال در دستور کار نیست.

با این حال اما بازهم عده ای اصرار به احتمال افزایش قیمت بنزین دارند، که همین موضوع موجب ایجاد نگرانی در افراد و بعضا شلوغی جایگاه ها شده است، به طور مثال یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس اخیرا اعلام کرد که امکان افزایش قیمت بنزین وجود دارد.

اینکه چطور این تصورات ایجاد شده جای سوال دارد و اینکه چرا برخی افراد آزادانه می‌توانند در کشور ایجاد نگرانی کنند نیز سوال بر انگیز است. آنچه از عملکرد دولت و صحبت‌های اخیر مسوولان برداشت می شود موضع صریح “عدم افزایش قیمت بنزین” است، موضوعی که بارها روی آن تاکید شده است.

باتوجه به اینکه هرگونه تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین توسط دولت صورت می گیرد و تا کنون نیز هیچگونه زمزمه ای از سوی دولتی ها در این رابطه مطرح نشده بهتر است مردم نیز به بازار شایعات توجه نکنند.

انتهای ‌پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا