انرژی

استمرار ناترازی گاز/ مردم صرفه‌جویی کنند

مدیر امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران مدیریت مصرف در سال جاری را مهمترین توصیه خود به کارکنان شرکت‌های گاز ذکر کرد و گفت: هر چند یک پالایشگاه دیگر وارد مدار می‌شود، اما هنوز ناترازی جبران نخواهد شد. مردم با صرفه‌جویی و بهینه‌سازی می‌توانند به ما کمک کنند.

محسن رحمانی صبح امروز ۲۴ مردادماه در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان مردان شجاع و امیران بزرگی را به کشور و جهان معرفی کرده که نمونه بارز آن سردار حاج قاسم سلیمانی است.

او در ادامه بیان کرد: شرکت گاز استان کرمان یکی از شرکت‌های برتر کشور است و در بحث شبکه‌گذاری از استان‌های پیشرو است.

مدیر امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: در حال حاضر حدود ۹۴ درصد جمعیت خانوار شهری و روستایی کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و ۷۵ درصد سبد اقتصادی کشور وابسته به گاز است.

او افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۵۳ شهر و ۳۹ هزار روستا و ۱۵۱ هزار صنعت تحت پوشش گاز هستند.

رحمانی تصریح کرد: اقتصاد استان کرمان بر محوریت فولاد و صنایع فلزی استوار است و نقش گاز برای استمرار این صنایع زیاد است.

او با بیان اینکه مردم ارباب ما مسئولان هستند، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز در سطح کشور توزیع شد که ۳۴ درصد آن در بخش خانگی، تجاری و عمومی صرف شد و امسال رکورد بیشترین گازی که طی سنوات گذشته به بخش نیروگاهی اختصاص یافته را شکستیم.

مدیر امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به شرایطی که در زمستان سال گذشته پشت سر گذاشته‌ایم، عنوان کرد: در بحث توسعه سال‌های زیادی کار می‌کنیم و در کنار آن در بخش تولید اتفاقات بزرگی رخ داده است.  

او ادامه داد: بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز به خطوط سراسری گاز تزریق می‌شد اما با ناترازی در مصرف مواجه بودیم و در زمستان سال گذشته با گستردگی و ماندگاری سرما این معضل دو چندان شد.

رحمانی ادامه داد: در بخش تولید در سنوات قبل عقب افتادگی‌هایی شاید داشتیم اما در بخش توزیع پیشرفت‌های زیادی کردیم.

او عنوان کرد: در سال گذشته روزانه حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب با ناترازی مواجه بودیم.

مدیر امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مدیریت مصرف در سال جاری را مهمترین توصیه خود به کارکنان شرکت‌های گاز ذکر کرد و افزود: هر چند یک پالایشگاه دیگر وارد مدار می‌شود، اما هنوز ناترازی جبران نخواهد شد. مردم با صرفه‌جویی و بهینه‌سازی می‌توانند به ما کمک کنند.

او در ادامه سخنانش گفت: کرمان، استان زلزله خیزی است و باید مقاوم سازی در این منطقه سرلوحه کارها قرار گیرد.

رحمانی ضمن تشکر از اقدامات منوچهر فلاح عنوان کرد: اجرای ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان بسیار بی‌نظیر است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: عملکرد شرکت گاز استان کرمان خوب بوده است.

او بیان کرد: ۹۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش گاز قرار گرفته‌اند.

بیگ‌زاده با تشریح اقدامات مدیرعامل سابق شرکت گاز استان کرمان اظهار کرد: از زحمات و تلاش‌های منوچهر فلاح تشکر و قدردانی می‌کنیم.

او خطاب به مدیرعامل جدید شرکت گاز استان گفت: شبکه گاز استان با سرعت توسعه یابد و طی دو سال آینده ۱۰۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز باشند زیرا گاز یکی از زیرساخت‌های توسعه هر منطقه است.

محمدرضا سلیمانی مدیرعامل جدید شرکت گاز استان کرمان نیز در این آئین گفت: همه تلاش خود را برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌ها انجام خواهیم داد.

او با تاکید برآنکه توسعه گازرسانی را با قوت دنبال خواهیم کرد و تعامل لازم با دستگاه‌های مربوطه خواهیم داشت.

سلیمانی تقویت زیرساخت‌های گازی شهری، افزایش رضایتمندی هم استانی‌ها و توسعه دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع و کارکنان، نگاه ویژه به سرمایه‌های اجتماعی این شرکت، استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی و علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان استان در راستای تقویت کیفیت، بهبود سلامت اداری و … از جمله برنامه‌های خود برشمرد.

او ارتقا و توانمندسازی شرکت گاز در زمان‌های بحرانی، ایجاد زیرساخت‌های گازرسانی برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن و … را از دیگر برنامه‌های خود نام برد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا