امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کشاورزان استان سمنان در طرح «بازار آب» همراهی کنند

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بر ضرورت همراهی کشاورزان استان با طرح «بازار آب» تاکید کرد و گفت: مسئولان آب منطقه‌ای برای اجرای این طرح تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا صادقی ظهر دوشنبه در مراسم آغاز به کار دفتر کارگزاری بانک و بازار سهم آب استان سمنان به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به تغییر شرایط اقلیمی در استان سمنان نیز با کاهش بارندگی و به تبع آن کم آبی و خشکسالی مواجه هستیم، ابزار داشت: این مهم می‌طلبد تا برای منابع آب موجود مدیریت صحیح صورت گیرد.

همچنین بخوانید

وی ضمن بیان اینکه رویکردهای مناسب پیرامون مدیریت آب می‌بایست برای استان سمنان هر چه زودتر تدبیر شود، افزود: یکی از این راهبردها اصلاح الگوی مصرف، بازچرخانی پساب و طرح بازار آب است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه دیگر مشکل موجود در حوزه آب محدودیت برداشت منابع زیرزمینی است، ابراز داشت: برای جبران این موضوع باید به طرح‌هایی روی آورد که افزایش بهره‌وری را به همراه داشته باشد.

صادقی ضمن بیان اینکه همراهی کشاورزان استان سمنان در طرح «بازار آب» ضروری است، تصریح کرد: اجرای کامل این طرح به موضوع تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه طرح بازار آب در واقع به مدیریت مصرف آب می‌پردازد، افزود: انتظار می‌رود مسئولان آب منطقه‌ای برای اجرای کامل آن تلاش کرده و نظارت کافی را داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا