اقتصاد کلان

برای روشنگری به آمارهای مقایسه‌ای متوسل شدیم

وزیر اقتصاد گفت: با رویه برخی مسئولان دولت قبل، برای تنویر افکار عمومی به آمارهای مقایسه‌ای متوسل شدیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احسان خاندوزی – سخنگوی اقتصادی دولت – در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنای دولت سیزدهم از ابتدا این نبود که وضع گذشته و حال را مقایسه کند. با رویه عجیبی که برخی از مسئولان دولت قبل در پیش گرفتند، دولت ناچار شد برای تنویر افکار عمومی و روشنگری دست به آمارهای مقایسه‌ای بزند.

همچنین بخوانید

وی گفت: در سال۱۳۹۲ بدهی دولت پیشین به نظام بانکی۱۰۳ میلیارد تومان بود که این رقم در پایان دولت قبل و سال ۱۳۹۸ به ۶۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با بیان این‌که «فرصت‌های کشور در دولت قبل معطل توافق با چندین کشور خارجی شد» افزود: مهمترین تفاوت بین دولت مردمی سیزدهم با دولت پیشین مربوط به رویکرد مدیریت و حل مسائل کشور است. دولت قبل دولتی بود که اکثر فرصت‌های هشت ساله کشور را معطل موافقت و ترحم چند کشور خارجی نگه داشت تا ظرفیت‌های توسعه کشور شرطی شده به مسائل خارجی باشد. وزرای آن دولت اذعان می‌کردند که برای حل مسائل مدت‌ها موفق به دیدار و گفت‌وگو با رئیس دولت نبودند. دولتی که توجه بخش مهمی از مدیران کشور بیش از آنکه ناظر به ظرفیت‌های داخلی باشد ناظر به عواملی بود که اجازه نمی‌داد پیشرفت در اقتصاد ایران حاصل شود.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: برخی از مدعیان بلد بودن زبان دنیا هم به دستاوردهای بین المللی دولت فعلی دست نیافتند.

ادامه دارد…

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا