انرژی

اتصال ۱۶  روستای طالقان به شبکه گاز

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت با تمام توان به دنبال گسترش خدمات زیرساختی در روستاها است که در نهایت به تقویت اقتصاد آنها کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدامیرحسین مدنی روز دوشنبه ششم شهریور در مراسم افتتاح ۱۶ پروژه گازرسانی روستایی در شهرستان طالقان  بیان کرد: امروز ۱۶ روستا در طالقان از نعمت گاز برخوردار شدند و این نشان از توجه دولت سیزدهم به روستاها و مناطق محروم دارد.

همچنین بخوانید

وی توضیح داد: دولت با تمام توان به دنبال گسترش خدمات زیرساختی در روستاها است که در نهایت به تقویت اقتصاد آنها کمک می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: واقعیت این است چیزی که طی دهه‌های قبل منجر به مهاجرت روستانشینان به شهرها شده عدم توجه به اقتصاد روستایی بوده که خوشبختانه با تغییر نگرش و اجرای سیاست‌های اثرگذار به دنبال تغییر شرایط و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.

مدنی ابراز کرد: همزمان با هفته دولت، ۱۰ هزار ۸۶۰ پروژه  روستایی به بهره برداری می‌رسد که با این اقدام  ۱۳ هزار و ۳۰۰ روستا از امکانات و خدمات مختلف بهره مند می‌شوند.

معاون روستایی توضیح داد: سرمایه گذاری انجام شده برای افتتاح این پروژه‌ها حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلفی مثل آب، راه، مسکن محرومین، آبخیزداری،گازرسانی و … است، گفت: به عنوان مثال با افتتاح پروژه های گازرسانی در شهرستان طالقان به حدود هفت هزار نفر از روستاییان این شهرستان خدمات ارائه شده است.

این مسئول تاکید کرد: امیدواریم تا پایان دولت همه روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار شوند و با همت وزارت نفت این هدف شدنی است.

مدنی با اشاره به اقدامات مناسب دولت در حوزه آب روستایی هم اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار روستا با این محوریت هدفگذاری شده که مشکل تنش آبی سه هزار مورد از آنها برطرف شده و مشکل مابقی هم طی دو سال آینده به همت وزارت نیرو حل خواهد شد.

مدنی توصیح داد: در حوزه اقتصاد روستایی هم طرح‌های خوبی در حال اجرا است که امیدواریم منشاء خیر برای روستاییان سراسر کشور باشد.

در ادامه این مراسم احمد افضلی معاون عمرانی استاندار البرز اظهار کرد: در کنار پروژه گازرسانی شاهد جاده‌سازی در مسیر برخی از  روستاهای این شهرستان از جمله بین آزادبر و کهنه ده به گراب و گته ده بودیم‌.

وی ادامه داد: برای گازرسانی به روستاهای طالقان ادارات و دستگاه های مختلفی پای کار بودند که جای قدردانی دارد.

وی توضیح داد: خوشبختانه شاهد خدمات مناسبی در البرز هستیم که منجر به تقویت زیرساخت‌های این استان در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا