انرژی

افزایش تولید ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه آب تهران

معاون بهره‌برداری شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران گفت: ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه بر ظرفیت تولید آب شرب تهران از طریق تصفیه‌خانه ششم افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین خانجانی‌ با اشاره به کمبود حجم ذخایر سدهای سامانه شرقی تهران (لار و لتیان) نسبت به سد امیرکبیر گفت: بخشی از کسری آب سامانه‌های شرقی استان تهران، از طریق افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه ششم آب تهران جبران خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: این میزان آب از طریق خطوط انتقال داخلی و پیرامونی که بخشی از رینگ آبرسانی شهر تهران هستند، به سامانه‌های شرقی و جنوب شرقی استان انتقال خواهد یافت.

معاون بهره‌برداری شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران به ارتقای فنی و تجهیزاتی این تصفیه‌خانه اشاره کرد و ادامه داد: با تجهیز یک واحد زلال‌ساز، پنج واحد فیلتراسیون، اصلاح سیستم تزریق مواد شیمیایی، نصب تجهیزات آتلاین پایش کیفیت و ایجاد سیستم برگشت پساب، امکان افزایش ظرفیت تولید و تصفیه آب در تصفیه‌خانه ششم آب تهران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه ششم آب تهران در حال حاضر با ظرفیت ۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره‌برداری قرار دارد گفت: با اقدامات انجام شده ظرفیت این تصفیه‌خانه به ۳۷۵۰ لیتر در ثانیه ارتقاء می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تصفیه‌خانه ششم آب تهران با ظرفیت تصفیه اسمی ۷۵۰۰ لیتر آب در ثانیه در شمال غرب تهران واقع شده و فاز نخست آن در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه برای بهره‌گیری موثر از ظرفیت منابع آبی غرب تهران به ویژه سد امیرکبیر طراحی شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا