بورسبورس اوراق

گامی رو به جلو برای شفافیت و واقعی کردن قیمت‌ها / قدمی مثبت برای رونق تولید و بورس

محمد اقبال‌نیا گفت: اقدام اخیر بانک مرکزی قدمی مثبت و مهم در جهت کمک به تولید ، اقتصاد و بورس ایران است.


محمد اقبال‌نیا، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان آسمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، تغییر نرخ تسعیر ارز خوراک صنایع نفت، پتروشیمی وپالایشی برمبنای نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران ‌را یک گام رو به جلو در جهت ایجاد شفافیت و واقعی کردن قیمت‌ها برشمرد و بیان کرد: این تصمیم همچنین موجب فاصله گرفتن از قیمت‌گذاری دستوری و به رسمیت شناختن مکانیزم بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا است.

او اضافه کرد: در شرایط تورمی اقتصاد ایران ، تثبیت قیمت‌ها سیاستی غیر کارشناسی ، غیر منطقی و شکست خورده است که تولید را از صرفه اقتصادی خارج می‌کند. براین اساس، اقدام اخیر بانک مرکزی قدم مثبت و مهمی درجهت کمک به تولید ، اقتصاد و بورس ایران است.

اقبال‌نیا با تاکید براینکه این تصمیم باعث دلگرمی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می شود ، گفت: کنترل و مهار تورم در سایه ایجاد بسترها و مشوق‌های لازم برای تولید حاصل می‌شود.

او با بیان‌اینکه حرکت به سمت ارز تک نرخی باعث ایجاد شفافیت و جلوگیری از ایجاد رانت می‌شود ، ادامه داد: همچنین ارز تک نرخی سیگنال‌های درستی را در جهت تخصیص بهینه منابع به فعالان اقتصادی می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان تداوم این‌گونه تصمیمات درست بر پایه کار کارشناسی و منطق صحیحی اقتصادی را برای تحقق رشد و بالندگی و شکوفایی اقتصاد ایران ضروری خواند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا