ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

خداحافظی گوگل با صفحه ساده جی‌میل

گوگل از ژانویه سال ۲۰۲۴، نمای HTML‌ ساده جی‌میل که به کاربران امکان می‌دهد ایمیل‌های خود را در حالت ساده و بدون ویژگی‌های این سرویس باز کنند را حذف می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، این شرکت صفحه پشتیبانی خود را به‌روز و اعلام کرد جی‌میل پس از مهلت تعیین شده، به صورت خودکار به وضعیت نمای «استاندارد»، سوئیچ خواهد شد. کاربران در هکر نیوز، اعلام کردند که ایمیلی از گوگل درباره پایان عمر این ویژگی دریافت کرده‌اند.

همچنین بخوانید

در این ایمیل آمده است: به اطلاع شما می‌رسانیم که نمای HTML‌ ساده جی‌میل برای وب دسکتاپ و وب موبایل، از اوایل ژانویه سال ۲۰۲۴ غیرفعال خواهد شد. نمای HTML‌ ساده جی‌میل، نسخه‌های قبلی جی‌میل هستند که بیش از ۱۰ سال پیش، نسخه‌های جدیدتر جایگزین آنها شدند و شامل ویژگی‌های کامل جی‌میل نیستند.

حتی اکنون که کاربران تلاش می‌کنند به نسخه HTML دسترسی پیدا کنند، گوگل پیامی با این مضمون نشان می‌دهد که این نسخه برای اتصال‌های کند و مرورگرهای قدیمی مناسب است و از کاربران می‌خواهد تائید کنند که نمی‌خواهند از نسخه استاندارد استفاده کنند.

نسخه HTML، فاقد ویژگی‌های متعددی نظیر چت، تصحیح لغات، فیلتر جست‌وجو، میانبر کی‌بورد و فورمت غنی است. اما در وضعیت‌هایی که کاربر در منطقه‌ای با سرعت اینترنت کند قرار دارد یا فقط می‌خواهد نگاهی به ایمیل‌هایش بیاندازد، مفید است. هنوز معلوم نیست که آیا گوگل می‌خواهد حالت اتصال با سرعت آهسته را اضافه کند یا خیر.

بر اساس گزارش وب‌سایت تِک کرانچ، گوگل در حال حاضر به ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در محصولاتش از جمله جی‌میل متمرکز شده است. این شرکت ماه گذشته، ویژگی را برای کمک به کاربران برای نوشتن ایمیل، عرضه کرد و هفته گذشته چت‌بات «بارد» را در حساب‌های گوگل یکپارچه کرد و اکنون کاربران می‌توانند درباره تاریخچه جی‌میل، سوال بپرسند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا