انرژی

به کمک دولت نیازی نداریم

شرکت «زیمنس انرژی» پس از آن که رئیسش، نیاز این شرکت به کمک مالی دولت را رد کرد، بیشترین افزایش قیمت سهام در دوره اخیر را تجربه کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، جو کایزر، رئیس «زیمنس انرژی» به روزنامه ولت ام سونتاگ گفت: این شرکت به طور مشخص به پولی از سوی دولت نیاز ندارد. همه بخش‌ها بجز بخش کسب و کار بادی، عملکرد خوبی دارند.

همچنین بخوانید

ارزش سهام «زیمنس انرژی» در فرانکفورت، حداکثر ۱۷ درصد افزایش یافت که چشمگیرترین رشد اواسط معاملات از زمان آغاز عرصه سهام این شرکت در بیش از سه سال گذشته بود. ارزش سهام این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

این شرکت تائید کرد که سرگرم مذاکره با دولت بوده است. به گفته منابع آگاه، این شرکت به دنبال ضمانت وام به ارزش حداکثر ۱۶ میلیارد یورو (۱۶.۹ میلیارد دلار) برای پروژه‌های آتی است.

شرکت «زیمنس انرژی» اوایل امسال، ضرر ۴.۵ میلیارد یورویی برای سال مالی ۲۰۲۴ پیش بینی کرد هر چند که اطمینان داد بالاخره طرحی برای رسیدگی به مشکلات مربوط به توربین‌های بادی در واحد اسپانیایی خود گیمسا را دارد. شرکت «اس اند پی» در ژوئیه، رتبه اعتباری «زیمنس انرژی» را از تریپل بی، به منفی تریپل بی تنزل داد.

به گفته منابع آگاه، پس از این که شرکت «زیمنس آگ» به عنوان بزرگترین سهامدار «زیمنس انرژی»، اعلام کرد دیگر تمایلی به کمک نکرد، این شرکت به دنبال حمایت در یک دوره دو ساله است. این شرکت همچنین با بانک‌ها صحبت کرده و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، این مذاکرات را که محرمانه هستند، بسیار خوب توصیف کرده است.

ضرر مربوط به توربین بادی بر سایر کسب و کارهای سودآور «زیمنس انرژی» و سفارش‌های ۱۱۰ میلیارد دلاری ثبت شده در این شرکت، سایه انداخته است. این وضعیت با کمک مالی سال گذشته به شرکت گازی یونی‌پر که پس از توقف عرضه گاز روسیه، در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، متفاوت است.

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: وزارت اقتصاد آلمان آماده است از «زیمنس انرژی» حمایت کند و این شرکت را یک دارایی استراتژیک می‌داند که نقش مهمی در حمایت از تامین انرژی دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نشریه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گزارش کرد که شرکت «زیمنس انرژی» روی یک پروژه هیدروژن با پالایشگاهی کار می‌کند که واردات نفتش از روسیه در اوایل امسال قطع شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا