امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۸۷۹ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت پاییزه می‌شوند

اهواز- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال سطح زیر کشت پاییزه در استان بر اساس الگوی کشت تعریف شده ۸۷۹ هزار هکتار و شامل کشت آبی و دیم است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالرضا سید احمدی ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص کشت محصولات پاییزه در خوزستان اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت پاییزه در استان خوزستان بر اساس الگوی کشت تعریف شده ۸۷۹ هزار هکتار و شامل کشت آبی و دیم است.

وی افزود: بر این اساس امسال قرار است ۲۵۸ هزار هکتار کشت دیم و ۶۲۱ هزار هکتار نیز کشت آبی پاییزه در خوزستان انجام شود. در این زمینه هماهنگی لازم با سازمان آب و برق خوزستان برای تأمین و تخصیص آب موردنیاز کشت انجام شده است و مشکلی برای تأمین آب این کشت‌ها در خوزستان وجود ندارد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشت پاییزه در استان شامل گندم، جو، کلزا، چغندرقند، انواع سبزی و صیفی، شبدر، باقلا، عدس دیم و نخود دیم است.

سید احمدی با بیان اینکه امسال ۶۵۸ هزار هکتار گندم پاییزه در خوزستان کشت می‌شود، عنوان کرد: امسال قرار است ۴۷۳ هزار هکتار گندم آبی و ۱۸۵ هزار هکتار گندم دیم در خوزستان کشت شود و تاکنون ۱۷ هزار هکتار کشت گندم آبی انجام شده و عملیات کشت همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار چغندرقند کشت شده که نسبت به سال گذشته به میزان یک هزار و ۶۰۰ هکتار بیشتر کشت شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در بحث کلزای آبی تاکنون ۲۳ هزار هکتار کشت انجام شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌خواهیم این میزان را به بیش از ۶۰ هزار هکتار برسانیم در حالی که در سال گذشته کل کشت کلزای آبی انجام شده ۲۲ هزار هکتار بوده است.

سید احمدی در خصوص تأمین کود مورد نیاز این کشت‌ها بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای برای کشت‌های تابستانه و پاییزه توزیع شده است و روند توزیع همچنان ادامه دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا