امور زیربناییراه و ساختمان

هیچ‌گاه از مخالفان مناطق آزاد نبودم/ برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی «دان‌پاشی» می‌کنیم

مشاور رییس جمهوری اظهار داشت: در حقیقت معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری دان‌پاشی برای جذب سرمایه‌گذاران است. نظر سرمایه‌گذاران برای ارزیابی بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق جلب می‌شود اما پس از آگاهی‌رسانی از پتانسیل‌های این مناطق پروژه‌های مد نظر خود را پیشنهاد می‌کنند.

حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان استقبال از ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ارزش ۶۴۸ هزار میلیارد تومان معادل ۱۵ میلیارد یورو در نمایشگاه‌های خارجی و مذاکرات با هیات‌های تجاری و همچنین عددی که از این میزان بسته‌ به قرارداد منتج شد، اظهار داشت: در مجموع بیش از ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران انتخاب شده و برای ۳۰۰ بسته تفاهم صورت گرفته‌ است.

وی ادامه داد: در معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری آنچه که اتفاق افتاد این بود که سرمایه‌گذاران در جریان بررسی و ارزیابی بسته‌ها، در نهایت پروژه‌های خود را به مناطق معرفی کرده‌اند. برای مثال در بسته‌ای به سرمایه‌گذاران پیشنهاد تولید باتری خودرو داده شده‌‌ اما سرمایه‌گذار با توجه به ارزیابی برخی از ظرفیت‌ها، پیشنهاد تولید قطعه‌ای از خودرو را داده‌ است که این پیشنهاد سرمایه‌گذاران را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر واجد شرایط باشد، با اجرای آن موافقت می‌کنیم.

همچنین بخوانید

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا