بانکبانک و بیمه

تثبیت جایگاه حرفه‌ای بانک پارسیان در حوزه بانکداری بین‌الملل

بانک پارسیان باهدف تثبیت جایگاه حرفه‌ای بانک در حوزه بانکداری بین‌الملل در نشست سالانه ICC به نمایندگی از کمیسیون بانکی کمیته ایرانی و نظام بانکی کشور به‌صورت فعالانه حضور یافت.

در این نشست که به‌صورت هیبرید ( مجازی و حضوری) با شرکت حدود ۱۵۰ بانک فعال در عرصه خدمات بانکداری بین‌الملل در قالب کمیته‌های ملی ICC در روزهای دوم و سوم آبان ماه در شهر پاریس برگزار شد، آخرین تحولات در حوزه ارائه خدمات Trade Finance در سطح تجارت بین‌الملل بررسی و نظرات و رویه‌های پیشنهادی کمیته‌های ملی و آخرین فعالیت‌ها در کارگروه‌های مختلف ICC موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
نکته مهم اینکه؛ صرفاً به تعداد محدودی از بانک‌های بین‌المللی اجازه شرکت حضوری در این اجلاس داده شد و بانک پارسیان به‌عنوان تنها بانک ایرانی موفق به اخذ سهمیه شرکت حضوری در نشست مزبور گردید. کورش پرویزیان مدیرعامل بانک، عضو هیئت‌رئیسه کمیته ایرانی ICC و حسن حاتمی مدیر عملیات ارزی، نماینده بانک پارسیان در کمیسیون بانکی کمیته ایرانی ICC است.
حضور فعال بانک پارسیان در این نشست از جهت تثبیت جایگاه حرفه‌ای بانک در حوزه بانکداری بین‌الملل و حفظ منافع در همکاری‌های متقابل بسیار حائز اهمیت بود.
در این نشست دو روزه، محمد داورنیا رئیس اداره عملیات ارزی شعب بانک پارسیان به همراه سرکار خانم تذهیبی دبیر کمیسیون بانکی کمیته ایرانی ICC و مشاور فنی کمیسیون بانکی ICC پاریس بعنوان کارشناسان کمیسیون بانکی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل و به نمایندگی از نظام بانکی کشور در اجلاس مزبور شرکت کردند.
یادآور می‌شود؛ اتاق بازرگانی بین‌الملل مهم‌ترین نهاد غیردولتی و اثرگذار در زمینه تجارت جهانی و داری ۱۲ کمیسیون مختلف می‌باشد که کمیسیون بانکی از بخش‌های حائز اهمیت این نهاد است. این نهاد در بیش از یکصد کشور جهان دارای کمیته‌های ملی و حدود ۳۰۰۰ کارشناس مستقل در زمینه‌های فعالیت خود است. نقش اصلی این نهاد تدوین مقررات و رویه‌های بین‌المللی، حل اختلافات و حمایت از سیاست‌ها و تلاش‌های اجرایی مرتبط با بازرگانی بین‌الملل می‌باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا