بانکبانک و بیمه

انتقال موفقیت‌آمیز سرویس‌های بانک پارسیان به مرکز جدید داده پشتیبان

باهدف افزایش ضریب امنیتی، اطمینان بخشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری پیشرفته و بهبود کیفیت سرویس‌های ارائه‌شده به مشتریان، عملیات انتقال تمامی سرویس‌های بانک پارسیان به مرکز جدید داده پشتیبان با موفقیت و به‌طور امن انجام شد.

با توجه به الزامات بالادستی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پدافند غیرعامل، اجرای دوره¬ای طرح-های تداوم کسب‌وکار و بازگشت از خسارت (DRP) برای بانک‌های کشور الزامی است. بانک پارسیان به‌عنوان یکی از بانک¬های پیشرو، از سال های گذشته علاوه بر مرکز داده اصلی، مراکز داده پشتیبان و بحران خود را نیز تجهیز و سرویس¬های بانکداری را به‌صورت برخط در تمامی این مراکز داده میزبانی می¬کند.
بر این اساس، مانور مهاجرت مرکز داده به مرکز جدید داده پشتیبان، به‌منظور تضمین پایداری خدمات بانکی حضوری/ غیرحضوری بانک پارسیان و در راستای اطمینان از عملکرد صحیح مرکز داده پشتیبان و آمادگی در برابر هرگونه رخداد احتمالی، در تاریخ ۵ آبان ماه با موفقیت انجام و سرویس¬های بانکی با کمترین اختلال ممکن به این مرکز داده منتقل‌شده و در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۲ به مرکز داده اصلی بازگشت.
ارزیابی برنامه‌های مدیریت بحران موجود در بانک، صحت سنجی طرح بازگشت از خسارت سرویس¬های بانکی، اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات و سرویس¬ها در مرکز داده پشتیبان، ارتقا سطح آمادگی در صورت بروز هرگونه بحران و فاجعه احتمالی، ارتقا سطح آمادگی در صورت بروز هرگونه بحران و فاجعه احتمالی، سنجش کارایی روال‌ها و روندهای انتقال سرویس بین سایت‌های مراکز داده با حداقل قطعی، شناسایی گلوگاه‌ها و کمبودهای احتمالی از اهم اهداف و دستاوردهای این مانور به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا