اقتصاد کلان

سقوط دلار جهانی در برابر روبل

دلار در افتتاحیه معاملات روز دوشنبه (۱۳ نوامبر) در بورس مسکو به ۹۲.۱۹ روبل رسید و یورو بدون تغییر در ۹۸.۵۵ روبل باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بیزنس، ارزش دلار در برابر روبل کاهش یافت، یورو بدون تغییر باقی ماند و نرخ مبادله یوان ۳.۹ کوپک افزایش یافت و  به ۱۲.۶۵ روبل رسید.

همچنین بخوانید

نتایج نظرسنجی کنونی نشان داد که تنها یک چهارم مردم روسیه به اخبار ارز و کمتر از یک سوم به نرخ دلار علاقه‌مند هستند. در این نظرسنجی آمده است که در حال حاضر، ۲۶ درصد از مردم روسیه به نرخ مبادله دلار علاقه‌مند هستند که در مقابل میزان ۲۴ درصد یورو قرار دارد.

مردان بیشتر از زنان به اخبار ارزی علاقه دارند. روس‌های زیر ۳۵ سال بیشتر از افراد بالای ۳۵ سال اخبار ارز را بررسی می‌کنند و افرادی که بیش از ۸۰ هزار روبل (۸۶۶.۳۵ دلار) در ماه درآمد دارند بیشتر از کسانی که درآمد کمتری دارند، به این حوزه علاقه‌مند هستند.

مردم انتظار دارند که در ۹ ژانویه ۲۰۲۴، اولین روز کاری سال، دلار به ارزش ۱۰۳.۴۶ روبل و یورو به ارزش ۱۱۲.۷۵ روبل باشد.

پیش‌بینی‌ها بیش از آنکه تحت ‌تاثیر ضعف فعلی دلار و یورو باشد، تحت‌تاثیر افزایش قیمت سهام در ماه اکتبر بود. در این نظرسنجی که از سوم تا دهم ماه نوامبر انجام شد، ۱۶۰۰ نفر از افراد فعال اقتصادی از ۳۶۳ بخش کشور روسیه شرکت کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا