انرژی

رشد ماهانه قیمت نفت سنگین ایران کاهش یافت

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران پس از ۳ ماه رشد متوالی، در اکتبر با کاهش روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جدیدترین گزارش بازار نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نشان داد: قیمت نفت سنگین ایران در اکتبر به ۹۱ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید که سه دلار و هشت سنت معادل ۳.۳ درصد در مقایسه با قیمت ۹۴ دلار و ۶۳ سنت در سپتامبر، کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، ۸۳ دلار و ۳۱ سنت در مقایسه با میانگین ۱۰۳ دلار و ۹ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ بوده است.

همچنین بخوانید

ارزش سبد نفتی اوپک در اکتبر، به ۹۱ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید که دو دلار و ۸۳ سنت معادل سه درصد در مقایسه با ۹۴ دلار و ۶۰ سنت در سپتامبر، کاهش داشت. با این حال، میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، به ۸۳ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین ۱۰۳ دلار و ۱۳ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ دلار و دو سنت معادل ۱۹.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

طبق آمار منابع ثانویه اوپک، مجموع تولید نفت اوپک در اکتبر، به ۲۷.۹۰ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش داشت. تولید نفت به طور عمده در آنگولا، ایران و نیجریه افزایش پیدا کرد اما در لیبی، عربستان سعودی و کویت کاهش یافت.

تولید نفت ایران با ۴۶ هزار بشکه در روز افزایش، به ۳.۱۱۵ میلیون بشکه در روز رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا