امور زیربناییراه و ساختمان

فروش رانتی بلیت قطار به گروه‌های خاص نداریم/ تمام واگن‌ها تهویه دارند

معاون راه‌آهن اظهار داشت: واقعیت این است که تعداد ناوگان ما نسبت به تعداد تقاضای سفر کم است و تعداد قطارها متناسب با تقاضای بلیت به مردم نیست و باید دولت و مجلس در بودجه ریزی و اعتبارات به راه آهن کمک کنند. هم در بخش لکوموتیو و هم در بخش ناوگان مسافری، ما احتیاج داریم که بخش غیردولتی و دولتی سرمایه‌گذاری کنند.

میرحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت مدیره دو استراتژی ارتقای کیفیت در خدمات مسافری و همچنین ارتقای کمیت را دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: در بخش ناوگان حدود ۷۰۰ واگن مستعمل، از رده خارج شده و به جای واگن هایی با عمر بالای ۴۵ سال که تهویه نداشتند، تعدادی واگن مسافری نو یا واگن بازسازی شده سطح یک و سطح دو وارد راه آهن شده‌ است و در حال حاضر در هیچ کجای راه آهن واگن بدون تهویه نداریم.

وی با اشاره به کاهش تاخیر در حمل و نقل ریلی گفت: برای کاهش تاخیر حرکت از مبدا و تاخیر حرکت از مبدا تا مقصد اقداماتی انجام شده که در نتیجه آن در سال گذشته حدود ۲۵ درصد تاخیر مدت زمان را کاهش دادیم و در حال حاضر متوسط تاخیر از مبدا تا مقصد کمتر از ۳۰ دقیقه و تاخیر حرکت از مبدا کمتر از ۳۰  ثانیه است.

همچنین بخوانید

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا