ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

علت اختلال در شبکه تلفن ثابت منطقه گلستان اهواز چه بود؟

مدیر مخابرات اهواز گفت: اختلال موجود در شبکه تلفن ثابت ناشی از تخریب و سرقت تجهیزات و کابل‌های مرکزی حوضچه‌های مرکز مخابرات گلستان اهواز برطرف و فعالیت خطوط تلفن بیش از یک هزار و ۵۰۰ مشترک در محدوده دانشگاه پیام نور تا ابتدای منطقه پردیس دوباره از سرگرفته شد.

ایرج توحیدی پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تخریب و سرقت تجهیزات و کابل‌های مرکزی حوضچه‌های زیرزمینی مرکز مخابراتی گلستان اهواز، اظهار کرد: این مساله باعث قطع ارتباط کافوهای شماره‌های ۱، ۲، ۳ و ۴۲  و در نهایت قطعی و اختلال در شبکه تلفن ثابت مشترکین محدوده این کافوها (محدوده دانشگاه پیام نور تا ابتدای منطقه پردیس) شد.

وی ادامه داد: پس از تامین و نصب دوباره تجهیزات فنی، حفاری بیش از ۳۰ متر و کابل کشی ۲۰۰ متر کابل ۲۴۰۰ زوجی، ۴۰ متر کابل ۱۸۰۰ زوجی و ۱۵ متر کابل ۶۰۰ زوجی و نصب و راه‌اندازی ۴ مفصل و ترمیم کابل‌های کافوهای آسیب دیده، شبکه تلفن ثابت دوباره راه‌اندازی و برقرار شد.

مدیر مخابرات اهواز گفت: پس از این اتفاق با دستور ویژه مدیر مخابرات منطقه خوزستان و پس از تأمین تجهیزات و منصوبات مخابراتی و اعزام نیروهای فنی و تیم عملیاتی به محل خرابی، تجهیزات مخابراتی و کابل‌های زیرزمینی به سرقت رفته در کمترین زمان ممکن مرمت و بازسازی شد.

توحیدی پور عنوان کرد: در عملیات جایگزینی، ترمیم و بازسازی و ایمن‌سازی این تجهیزات، ارتباط شبکه تلفن ثابت بیش از یک هزار و ۵۰۰ مشترک دوباره به حالت نرمال در آمد و ارتباطات پایدار شد.

وی با اشاره به ضرورت پایداری خطوط مخابراتی در ارائه خدمات بهتر به شهروندان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از توقف فعالیت‌ها، مردم نیز با مشاهده هرگونه رفتار مشکوک مربوط به تخریب و یا سرقت تجهیزات مخابراتی که متعلق به همه مردم است، موضوع را فوری با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند تا این گونه شاهد اختلال در شبکه ارتباطی نباشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا