امور زیربناییراه و ساختمان

دولت دستاوردی در بازار مسکن نداشت/ قیمت‌ پایین نیامد، افزایش متوقف شد

یک کارشناس بازار مسکن اظهار داشت: اگر قیمت‌ها به طور دنباله‌دار افزایش پیدا نمی‌کند به این دلیل است که قیمت‌ها آنقدر افزایش یافته که کسی توان خرید ندارد. تعداد معاملات مسکن در تهران در شهریورماه به ۳ هزار معامله رسیده در حالی که در مقطعی تعداد معاملات به ۲۰ هزار فقره معامله هم می‌رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، در حالی که وزیر راه و شهرسازی گفته بود میانگین ریزش قیمت مسکن در تابستان امسال ۳۰ درصد بوده و سیاست کاهش قیمت مسکن ادامه دارد و همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت وگو با ایلنا کاهش قیمت مسکن در تهران را ۲۰ درصد اعلام کرده بود، آخرین گزارش بانک مرکزی اعلام می کند که در شهریور ماه ۱۴۰۲ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران منفی ۱.۷ درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۰.۷- درصد)، ۱ واحد درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر کارشناسان بازار مسکن بر این باور هستند که قیمت‌ها در بازار مسکن کاهش پیدا نکرده بلکه روند افزایش قیمت مسکن متوقف شده تا دوباره به این بازار برسد.

این تناقض‌ها در آمار ابهاماتی را وضعیت بازار مسکن ایجاد کرده که خروجی این بوده که هرچند مسئولان مدعی کاهش قیمت مسکن در بازار هستند اما فروشندگان بازار، خریدار ندارند.      

همچنین بخوانید

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا