خودروصنعت، معدن، تجارت

دور جدید فروش خودروهای وارداتی آغاز شد+ جزئیات


بر اساس اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی دور جدید فروش خودروهای وارداتی برای ثبت نامی های قبلی از امروز آغاز شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودرو شورای رقابت و اعلام سامانه یکپارچه خودرو وارداتی و شرکت‌های وارد کننده مبنی‌بر مازاد عرضه و عدم تکمیل ظرفیت‌های موجود، سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیان به ترتیب اولویت صرفا جهت انتخاب خودروها از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ در دسترس می باشد:

الف) اولویت اول:

همچنین بخوانید

کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که اولویت آن‌ها مشخص شده لیکن تاکنون دعوت‌نامه دریافت نکرده‌اند.

ب) اولویت دوم:

کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی که در مرحله اول ثبت نام نموده و موعد زمانی تحویل خودرو آن‌ها پیش از این در فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده و تا کنون قراردادی منعقد نکرده و وجهی به حساب شرکت‌های خودرو ساز واریز نکرده‌اند.

پ) اولویت سوم:

کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی که در مرحله دوم ثبت نام نموده و موعد زمانی تحویل خودرو آن‌ها پیش از این در فصول آتی و یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده و تاکنون قراردادی منعقد نکرده و وجهی به حساب شرکت‌های خودرو ساز واریز نکرده‌اند.

* متقاضیانی که در این طرح ثبت نام می‌‌نمایند به صورت سیستمی انصراف از طرح ایشان در سامانه خودروی داخلی یا وارداتی ثبت می‌گردد و در صورت تخصیص خودرو، اولویت‌های اعلامی قبل ایشان کن لم یکن گردیده و از کلیه سامانه‌های مذکور حذف می‌گردد. در صورت عدم تخصیص خودرو اولویت قبلی در سامانه قبل به قوت خود باقی خواهند ماند.

متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود.

جدول قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد:دستگاه / ریال

 

تبصره ۱ – قیمت مندرج در جدول فوق، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد.

تبصره ۲ – عدم واریز وجه حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌گردد.

تبصره ۳ – با توجه به اینکه نوع فروش به صورت قطعی می باشد، شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی حداکثر ظرف یک ماه پس از تکمیل وجه انجام نمایند. در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۴ – اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا