اقتصاد کلان

اخذ هرگونه مالیات جدید در حوزه  طلا و جواهر صحت ندارد

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران با عنوان اینکه موضوعاتی در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد مبنی بر افزایش ۲۵ درصد مالیات طلا و جواهر که این خبر کاملا بی‌اساس و کذب است، گفت: اخذ هرگونه مالیات جدید در حوزه مالیات بر طلا و جواهر صحت ندارد.

سازمان امور مالیاتی تصمیم جدیدی در زمینه صدور صورتحساب الکترونیکی گرفته است که به گفته مسئولین تاثیری بر افزایش یا کاهش قیمت طلا یا سکه در بازار ندارد لذا صدور صورتحساب الکترونیکی قانونی شد و فعالین صنف طلافروشی موظفند صورت حساب الکترونیکی را در سامانه مودیان ثبت معاملات کنند.

محسن اسلامی ورکی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله طلافروشان از دی ماه سال گذشته در سامانه مودیان ملزم به ایجاد شفافیت اقتصادی و مالی شدند این موضوع ارتباطی با اخذ مالیات مطرح شده ندارد و اخذ کد ملی خریدار در زمان خرید طلا الزامی نیست.

وی ادامه داد :مودیان مالیاتی می‌توانند صورتحساب الکترونیکی را خودشان یا توسط شرکت‌های معتمد که توسط سازمان امور مالیاتی اعلام شد ارسال کنند و هیچ هزینه‌ای در خصوص ارسال صورتحساب الکترونیکی برعهده مؤدی نیست و سازمان امور مالیاتی خودش این هزینه را پرداخت می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا و جواهر از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف شده است و تنها اجرت ساخت و سود معامله طلا و جواهر مشمول مالیات برارزش افزوده می‌شود که سهم کوچکی از معامله طلا و جواهر است لذا مردم و فعالان اقتصادی به این شایعات توجه نکنند و اخبار مربوط به مالیات را از سایت امور مالیاتی دنبال کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا