انرژی

نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در گیلان احداث می شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان، احداث نخستین نیروگاه خورشیدی در استان گیلان را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: یک نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در منطقه لوشان احداث خواهد شد.

محمود دشت بزرگ امروز، ۱۰ دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: سیاست ها و برنامه های وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی های تجدیدپذیر بوده و بر اساس این برنامه ها، حدود ۴۵۰۰ مگاوات ظرفیت در بخش نیروگاه های خورشیدی باید در سطح کشور ایجاد شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: در استان گیلان نیز یک نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در منطقه لوشان احداث خواهد شد؛ خوشبختانه برنده مناقصه احداث این نیروگاه مشخص شده و رایزنی ها با سرمایه گذار در سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ایران(ساتبا) به زودی انجام خواهد شد تا شاهد آغاز عملیات اجرایی این رویداد در استان باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: به منظور تسریع در اجرای پروژه، هماهنگی جامع تر با منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و… ضروری بوده تا با آغاز عملیات اجرایی، پروژه به خوبی و با سرعت پیگیری و دنبال شود.

دشت بزرگ در خصوص مراحل اجرایی پروژه و جزئیات آن متذکر شد: صفر تا صد احداث نیروگاه و همچنین اتصال این نیروگاه تحت ولتاژ ۲۰ کیلوولت به پست ۶۳.۲۰ کیلوولت لوشان و توسعه آن نیز بر عهده سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: برای انتقال برق تولیدی نیروگاه خورشیدی به پست لوشان، نیاز به احداث ۶ کیلومتر شبکه انتقال می باشد که اگرچه این مرحله نیز برعهده سرمایه گذار بوده، اما جهت تسهیل و تسریع در اجرای پروژه، همه دستگاه های اجرایی و امکانات استان باید بسیج شوند تا پروژه به نتیجه برسد و مردم شریف استان گیلان از منافع آن بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان عنوان کرد: به طور حتم پروژه های نیروگاهی دیگری در بخش خورشیدی پس از اتمام این پروژه آغاز خواهد شد. اعتقاد داریم که موفقیت در این بخش، جز با تعامل سازنده و بهینه و تکریم سرمایه گذار و تسهیلگری در چالش ها و مشکلات پیش روی پروژه، میسر و مقدور نمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت در این پروژه، شاهد استقبال بیشتر سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در استان خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره برق منطقه ای گیلان در انتها تاکید کرد: با توجه به اینکه پروژه احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی لوشان باید قبل از اوج بار سال آتی به بهره برداری برسد، انتظار همدلی و مساعدت بیشتری از تمامی مسئولان اجرایی داریم و با توجه به محدود بودن زمان، باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا این پروژه به نتیجه برسد و از منافع این پروژه در جهت توسعه پایدار استان نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا