امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حمایت از نهاده های کشاورزی با هدف افزایش درآمد پایدار

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید نهاده های کشاورزی باید با هدف افزایش درآمد پایدار باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، کاظم خاوازی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در دهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی در جمع خبرنگاران درباره مصرف سموم و آفت کش‌های داخلی و خارجی در بخش کشاورزی، گفت: ارتقای بخش کشاورزی اولویت وزارتخانه است تا در این زمینه به افزایش پایدار درآمد کشاورزان برسیم؛ در این زمینه هر محصولی که از استانداردهای لازم برخوردار باشد در اولویت مصرف کشور در بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این بخش از تولید داخل به عنوان اولویت نخست حمایت می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات این محصولات نیز، گفت: در واردات نیز از واردکنندگانی که سموم و کودهای باکیفیت تأمین کنند که در نهایت منجر به ارتقای بخش کشاورزی و سلامت محصولات برای مصرف بازار باشد حمایت خواهد شد.

وی درباره اعلام رسمی نرخ خرید تضمینی گندم گفت: خبرهای خوبی برای کشاورزان داریم و امیدواریم تا پایان این هفته تصمیم نهایی گرفته شود و قیمت خرید تضمینی گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد کرد.

خاوازی درباره برگزاری دو نمایشگاه برای تولیدکنندگان و واردکنندگان به صورت مجزا در این بخش، گفت: همه تأمین کنندگان کود، سم و بذر باید در یک نمایشگاه حضور داشته باشند و در یک نمایشگاه بودن تمامی تولیدکنندگان این بخش سبب می‌شود تا بتوانند اطلاعات و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا