اقتصاد کلان

سقف تسهیلات مالی خارجی در سال آینده معادل ۳ میلیارد یورو تعیین شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق، سقف تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیر دولتی در سال ۱۴۰۳ معادل ۳ میلیارد یورو تعیین شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، کلیه حساب‌های فرعی دستگاه‌ها در سال آینده مسدود شده و باید حساب ریالی و ارزی آنها توسط خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی افتتاح شود.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: همچنین کمیسیون تلفیق با درخواست دولت در زمینه جابجایی ردیف‌های هزینه‌ای در بودجه سال آینده مخالفت کرد.

زارع بیان کرد: با تصویب کمیسیون تلفیق و در راستای  توسعه اشتغال به ویژه کسب و کارهای کوچک و خانگی با اولویت مناطق محروم، منابعی بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمومی و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات قرض الحسنه نظام بانکی، برای این بخش پیش بینی کرد.

به گفته وی، کمیسیون مصوب کرد که مبلغ ۲۰ همت معادل ریالی مسدودی‌های ارزی دولت در اختیار دولت قرار داده شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ادامه داد: همچنین کمیسیون در مصوبه‌ای اجازه داد که شرکت های دولتی تا سقف ۱۳ همت اوراق مالی اسلامی با تضمین بازپرداخت و اصل آن منتشر کنند.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در رابطه با شهرداری بیان کرد: کمیسیون در مصوبه‌ای به شهرداری‌ها و سازمان‌های تابع آنها اجازه داد تا مبلغ ۳۰ همت اوراق مالی اسلامی جهت توسعه حمل و نقل عمومی، تامین سرویس دانش آموزان دارای معلولیت را اوراق منتشر کنند. ۵۰ درصد از این اوراق بر عهده دولت و ۵۰ درصد بر عهده شهرداری ها خواهد بود. همچنین به شهرداری اجازه داده شد بابت حمل و نقل، زیرساخت‌های شهری، نوسازی ناوگان، تامین ماشین آلات شهرهای مناطق محروم و مدیریت پسماند ۱۲ همت اوراق مشارکت با تضمین خودشان منتشر کنند. 

زارع اضافه کرد: سقف تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیر دولتی در سال ۱۴۰۳ معادل ۳ میلیارد یورو تعیین شد.  همچنین برای تسریع در تامین اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به ویژه در مناطق سردسیری به وزارت اقتصاد اجازه داده شد تا ۳۰ درصد از این اعتبارات را از طریق انتشار اوراق اسلامی و اسناد اعتباری پرداخت کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا