امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ورود فناوری‌های نوین گیاهان دارویی به سامانه حمایتی توسعه

مجری طرح گیاهان دارویی از ورود تجهیزات و فناوری‌های نوین در این حوزه به سامانه حمایتی مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با هدف افزایش ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین زینلی، مجری طرح گیاهان دارویی گفت: به منظور ارتقای سطح مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی، ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی، امسال کارگروهی با مشارکت استادان و صاحبنظران تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد و اعلام فراخوان به سازندگان و تأمین کنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی این بخش، فناوری‌های نوین وارد سامانه حمایتی مرکز مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی شد.

وی افزود: این فناوری‌های نوین مشمول بهره‌مندی از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون و سایر تسهیلات می‌شوند. کشاورزان و بهره‌مندان متقاضی در سراسر کشور به منظور استفاده از این فناوری‌های نوین می‌توانند به سامانه حمایتی مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی مراجعه و شرکت‌های مورد تأیید را انتخاب کنند و دستگاه مورد نظر خود را سفارش دهند.

وی اظهار کرد: این تجهیزات و فناوری‌های نوین شامل دستگاه استحصال گلاب و عرقیات، دستگاه استحصال اسانس نوع دوم، ماشین برداشت موسیر، کالر سورتر بذر و گیاهان خشک یا دستگاه بر اساس پردازش تصویر می‌شود.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در مورد دستگاه استحصال اسانس نوع دوم گفت: این دستگاه برای نخستین بار در کشور ساخته شده و تأثیر بسزایی بر درآمد ارزی و صادرات فرآورده‌های گل محمدی دارد.

وی درباره دستگاه برداشت موسیر نیز گفت: با تأمین این فناوری، نگرانی تولیدکنندگان این محصول در زمینه هزینه بسیار بالای برداشت محصول مرتفع می‌ِشود و به زودی شاهد افزایش سطح زیر کشت و تولید موسیر در کشور خواهیم بود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با ورود تکنولوژی کالر سورتر بذر به مرحله پس از برداشت گیاهان دارویی، کیفیت محصولات به ویژه محصولات صادراتی به نحو چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا