بورسفرابورس

اعتمادسازی برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه

یک نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اعتمادسازی در بازار سرمایه زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران بیشتر فراهم می‌کند و جلوی ضرر و زیان‌های وارده به این بازار را می‌گیرد.

صورت مالی، شاخص، بازار

مهدی باقری، در رابطه با فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت و توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: به طور کلی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به خصوص از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ابزارهای مالی جدیدی که در سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده برای تمام سرمایه‌گذاران و سهامداران خرد و کلان توصیه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سهامداران خُرد آشنایی چندانی با بازار سرمایه ندارند، عنوان کرد: نیاز به ارتقای سواد مالی و همچنین ورود غیر مستقیم افراد به بازار از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری یک ضرورت است.

توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
نماینده زنجان و طارم در مجلس مطرح کرد: با توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه به طور حتم از تصمیم‌گیری‌های هیجانی جلوگیری شده و ریسک‌های مربوط به سرمایه گذاری‌ها کاهش می‌یابد.
باقری در ادامه اظهار داشت: به طور کلی بازار سرمایه بازدهی بیشتری نسبت به بازارهای پولی دیگر دارد چرا که بازار سرمایه مولد است و به اقتصاد کلان کشور کمک بزرگی خواهد کرد و سرمایه‌های خرد مردم را به سمت رونق بخش تولید کشور هدایت می‌کند.

اعتمادسازی در بازار سرمایه
وی تصریح کرد: بازار سرمایه به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و همچنین ایجاد ارتباط گسترده با صنایع بزرگ کشور نیاز به جذب سرمایه‌گذاری مردم دارد. بنابراین، بهترین راه برای این موضوع ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای پوشش ریسک و کسب منافع برای افراد است.
به گفته این نماینده مجلس، یکی از بزرگترین مزایای صندوق‌ها، جمع‌آوری مبالغ خُرد و تبدیل آن به مبالغ قابل توجه برای سرمایه‌گذاری‌های بهینه و سودآور در بازار سهام است.
وی بیان کرد: اعتمادسازی در بازار سرمایه زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران بیشتر فراهم می‌کند و جلوی ضرر و زیان‌های وارده به این بازار را می‌گیرد.

بازدهی مناسب برای سرمایه‌گذار
باقری با تاکید بر این که هر نوع مشارکت مردم در انواع سرمایه‌گذاری‌ها نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب دارد تا کام آنها در کسب منافع مورد نیازشان شیرین شود، خاطرنشان کرد: سهامداری بلندمدت در آینده می‌تواند بازدهی مناسبی برای سرمایه‌گذار داشته باشد. بنابراین، ضروری است مجموعه سازمان بورس و ارکان آن، فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت را در راس برنامه‌های خود قرار داده و با کمک گرفتن از رسانه‌ها و آموزش، این فرهنگ را در کشور نهادینه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا