بانک و بیمهطلا و ارز

کاهش ۳۰۰هزارتومانی قیمت سکه/ بازار طلا به ثبات رسید


کشتی‌آرای با تأکید بر اینکه حراج شمش طلا در مرکز مبادله منجر به برقراری ثبات در بازار طلا و سکه شد، گفت: قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه ۳۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، هفته گذشته و بعد از افزایش التهاب در بازار طلا و سکه بانک مرکزی از ضرب سکه‌های جدید و بدون تاریخ و همچنین آغاز حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران خبر داد.

بر همین اساس نیز روز چهارشنبه نخستین حراج شمشهای یک‌۱کیلویی در مرکز مبادله برگزار شد و ۱۰ کیلو شمش در نتیجه این حراج به فروش رسید؛ طبق اعلام سخنگوی مرکز مبادلات حراج شمش ادامه خواهد داشت، بانک مرکزی در نظر دارد حراج حضوری را یک روز در هفته برگزار کند ضمن اینکه تدابیری هم برای برگزاری حراج آن‌لاین شمش طلا اندیشیده شده است که به‌زودی اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

طبق اعلام فعالان بازار با ورود بانک مرکزی به بازار طلا و ارز و ازسرگیری و آغاز حراج شمش در مرکز مبادله بازار طلا و سکه از نوسانات شدید بازار طلا و سکه کاسته شده است و پیش‌بینی می‌شود ثبات نسبی در این بازار طی روزهای آینده حاکم باشد.

محمد کشتی‌آرای فعال بازار طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری گفت: امروز قیمت اونس جهانی طلا نسبت به پنج‌شنبه ۱۸ دلار افزایش یافته و به ۲۰۲۹ دلار رسیده است؛ اما کاهش قیمت ارز و ادامه برنامه بانک مرکزی برای عرضه طلا از طریق مرکز مبادله موجب برقراری ثبات نسبی در بازار طلا و سکه شده است.

او می‌گوید: قیمت سکه از ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان روز پنج‌شنبه با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است ضمن اینکه حباب سکه نیز هم‌اکنون به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی‌آرای با تأکید بر اینکه ورود بانک مرکزی به بازار باعث ثبات نسبی در دادوستدها شده است، گفت: خبرهای سیاسی اثری در بازار نداشته است.

او همچنین با تأکید بر اینکه “هفته قبل معاملات در بازار متوقف شده بود”، گفت: امروز معاملات از سر گرفته شده است و می‌توانیم بگوییم حداقل تا دو روز آینده وضعیت باثباتی را در بازار خواهیم داشت.

به‌گفته کشتی‌آرای هم‌اکنون قیمت سکه طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است؛ طلای ۱۸عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هرمثقال طلا به‌قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/+

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا