امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وزیر جهاد کشاورزی از وضعیت ذخایر استراتژیک به مجلس گزارش داد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی ارائه کرد و مقرر شد در مورد نحوه مدیریت این ذخایر هم گزارشی به کمیسیون داده شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی خضریان در تشریح جلسه این کمیسیون با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش، گفت: با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی و لزوم وجود اطلاعات دقیق جهت مدیریت حوزه کشاورزی و دامی به ویژه در شرایط امروز کشور، بحث رصد خانه کشاورزی و وضعیت ذخایر راهبری در دستورکار این کمیسیون قرار گرفت.

وی توضیح داد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی کمیسیون اصل ۹۰، با وجود تکالیف قانون و تاکید مراجع بالادستی تاکنون راه‌اندازی رصدخانه کشاورزی با تأخیر چندساله همراه بوده لذا وزارت جهاد کشاورزی موظف شد تا ضمن ارائه برنامه زمانبندی دقیق جهت تکمیل این رصدخانه، میزان پیشرفت این پروژه را به شکل منظم و ماهیانه به کمیسیون گزارش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: علاوه بر این، وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی ارائه کرد که مقرر شد در مورد نحوه مدیریت این ذخایر و چالش‌های حال و آینده کشور گزارشی به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: در انتها نیز موضوع اخذ مابه‌التفاوت از اعضای زنجیره تأمین و تولید کالاهای اساسی پس از حذف ارز ترجیحی مورد بررسی قرار گرفت. وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در همین راستا تاکنون ۴,۰۰۰ میلیارد تومان به خزانه واریز شده و گزارش آن نیز طی روزهای آتی به کمیسیون ارسال خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا