بورسفرابورس

اختصاص منابع حاصل از اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس با اختصاص تمامی منابع حاصله جهت اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان به معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، به نحوی که معادل ۵۰ درصد آن صرف افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی شود، موافقت کردند.

همچنین بخوانید
دانش بنیان

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بندهای الحاقی (۱) و (۲) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۱) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه آمده است: به منظور تأمین تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین جهت مأموریت های بسیج سازندگی استانها و (۹۲) قرارگاه عملیات جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار، سازمان اموال تملیکی موظف است ماشین آلات و اقلام دپو شده مورد نیاز بسیج سازندگی در گمرکات کشور را به صورت رایگان تا سقف بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برای امرسازندگی و محرومیت زدایی با اولویت مناطق کم برخوردار، در اختیار سازمان بسیج سازندگی قرار دهد. ‌

بر اساس بند الحاقی (۲) تبصره (۶) ماده واحده لایحه مذکور؛ کلیه منابع حاصله جهت اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان به معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اختصاص می‌یابد به نحوی که معادل ۵۰ درصد آن صرف افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی شود تا زمان تصویب فهرست نهاده های مشمول این بند فهرست فهرست تصویب‌نامه هیئت وزیران موضوع بند(ص) تبصره(۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنای اجرای این بند است.

‌سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است تخصیص ردیف‌های هزینه ای این بند را هر ماه به صورت یک دوازدهم صادر نماید. دبیرخانه شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان موظف است گزارش عملکرد این بند را هر ۶ ماه یک بار در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد. این بند نافی مفاد تبصره ۴ ماده ۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و بند الف ماده ۳ قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب ۱۳۸۹ نیست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا