اقتصاد کلان

نهادهای پیشتاز در حذف مجوزهای کاغذی اعلام شدند

طبق اعلام وزارت اقتصاد، تاکنون ۵۶۵۲ فعال اقتصادی مجوزهایشان را الکترونیکی کرده و شناسه یکتا گرفته‌اند که سازمان استاندارد، وزارت ارتباطات و وزارت ورزش و جوانان در کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک تاکنون پیشتاز بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تا روز نهم بهمن مجموعاً ۵۶۵۲ فعال اقتصادی، مجوزهایشان را الکترونیکی کرده و شناسه یکتا گرفته‌اند. از میان این عده، ۹۹۸ نفر دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان و ۳۸۴۸ نفر دارای مجوز صنفی بوده‌اند با توجه به تعداد صاحبان پروانه کسب و مجوزهای صادره در میان دستگاه ها، وزارت ورزش و جوانان در کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک تاکنون پیشتاز بوده است.

همچنین بخوانید
رتبه صادرکننده مجوز تعداد مجوز های صادره قبلی مجوزهای کاغذی الکترونیک شده درصد مجوز تبدیل شده به صادره قبلی
۱ سازمان ملی استاندارد ۷۳۲ ۳۳۶

۴۵.۹ %

۲ وزارت ارتباطات

۲۶۶۱

۳۷۸

۱۴.۲%

۳ وزارت ورزش و جوانان ۹۹۳۷ ۹۹۸ ۱۰%
۴ اصناف ایران ۳۰۳۶۳۱ ۳۸۴۸

۱.۳ %

                مجوزهای تبدیل شده سایر وزارتخانه ها به دلیل کم بودن تعداشان در این فهرست نیامده‌اند

یادآوری می‌شود؛ با حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ باید به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند.

درگاه ملی مجوزها امکان صدور غیرحضوری و رایگان شناسه یکتا برای صاحبان مجوزهای کاغذی را فراهم کرده و از دی‌ماه گذشته، عملیات تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا شروع شده است.

زیرساخت نرم‌افزاری کارزار ملی حذف مجوزهای کاغذی، طی ماه‌های گذشته توسط مراکز فناوری اطلاعات اکثر دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شده‌است اما وزارت‌خانه‌های صمت، کشور و آموزش‌وپرورش هنوز زیرساخت لازم نرم‌افزاری برای اجرای ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها و تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک و را فراهم نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا