اقتصاد کلان

آیا تعامل اتاق بازرگانی و فعالان بورس می‌تواند به رشد معاملات کمک کند؟

سرمایه‌گذاری در بورس یکی از روش‌های کسب سود برای افراد جامعه است، از این رو به گفته یکی از اعضای اتاق بازرگانی ورود شرکت‌های خصوصی به بازار سرمایه می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و سود سرمایه‌گذاران به سازندگی کشور نیز کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ماه گذشته اتاق بازرگانی ایران با اعلام تشکیل میز تخصصی فعالان اقتصادی بخش خصوصی در بورس از برنامه ورود شرکت‌ها به بازار سهام و استفاده از تسهیلات بازار سرمایه خبر داد که باید دید نتیجه این موضوع در این زمان که بازار سرمایه نوسات مختلفی را تجربه می‌کند چه تاثیری در رشد بورس دارد.
 
اهمیت بالای ثبات شرکت‌ها در رشد بورس  

همچنین بخوانید

فرشید شکرخدایی – رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی ایران – در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از چالش‌های مهم بازار سرمایه را دولتی بودن و عدم ثبات شرکت‌های این بازار دانست و گفت: حجم زیادی از شرکت هایی که در بورس فعالیت دارند تحت کنترل مستقیم دولت هستند، به عنوان مثال می‌توان شرکت های پتروشیمی را نام برد که وقتی با خبر افزایش قیمت خوراک پتروشیمی از سوی دولت رو به رو می‌شوند سهام آنها نزول کرده و در واقع تحت تاثیر اخبار و اتفاقات دولتی هستند.

به گفته وی یکی از مهم‌ترین عوامل در بورس و رشد سهام ثبات شرکت‌ها است که این ثبات در شرکت‌های خصوصی وجود دارد و با توجه به اینکه یکی از وظایف اتاق بازرگانی تسهیل شرایط ورود بخش خصوصی به اقتصاد کشور است، بنابراین در این راستا اتاق بازرگانی می‌تواند با ایجاد شرایط لازم فعالان اقتصادی بخش خصوصی و شرکت‌ها را وارد بازار سرمایه‌گذاری کند.

شکرخدایی بیان کرد: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های متوسط و کوچک خصوصی از امتیازات و نقاط قوت سرمایه‌گذاری در بورس شناختی ندارند، لذا با برنامه‌هایی که ما در کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی داریم قصد داریم شرایط ورود شرکت‌های خصوصی به بورس را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فرآیند طولانی و اداری جذب شرکت‌ها در بورس، اضافه کرد: بیشتر شرکت‌های متوسط و کوچک خصوصی با وجود برخورداری از شرایط لازم برای جذب در بازار سرمایه و داشتن ظرفیت‌های مدیریت ثروت در بورس حضور ندارند که در تلاش هستیم بتوانیم در سال جاری و آینده ورود آنها را تسهیل ببخشیم.

به گفته وی، ورود شرکت‌های خصوصی به بازار سهام می‌تواند نقش مثبتی در رشد معاملات و سود سهام داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا