امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حضور ایران در کنفرانس فائو با هدف اصلاح سیستم‌های غذایی منطقه‌ای

ایران در تلاشی چندجانبه برای اصلاح سیستم‌های کشاورزی در سراسر منطقه آسیا-اقیانوسیه، هیاتی بلندپایه را به یک کنفرانس بین‌المللی بزرگ در کلمبو، سریلانکا اعزام می‌کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پس از سال‌ها همه‌گیری کرونا، شرایط اضطراری تغییر اقلیم، بازارها و اقتصادهای بی‌ثبات که میلیون‌ها تولیدکننده و مصرف کننده را تحت تأثیر قرار داده است، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو)، سی و هفتمین کنفرانس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه را به میزبانی سریلانکا برگزار می‌کند.

کنفرانس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، متشکل از یک جلسه وزیران بوده که در تاریخ ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند به صورت حضوری برگزار می‌گردد. همچنین، انتظار می‌رود که مدیر کل فائو، چو دونگیو، در نشست وزیران حضور داشته باشد.

ریاست هیأت ایرانی را علیرضا مهاجر، معاون وزیر کشاورزی در امور زراعت بر عهده دارد.

فائو در جمهوری اسلامی ایران ضمن تقویت تاب‌آوری جامعه در برابر بلایای طبیعی و اثرات تغییرات آب و هوایی در ایران، به کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی کمک می‌کند.

تمام کشورهای عضو فائو برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ میلادی در پی اهداف مشترک هستند، به ویژه اهداف مربوط به گرسنگی، فقر و نابرابری.

ایجاد تاب‌آوری، حمایت از مدرن‌سازی و دیجیتالی‌سازی برای خرده‌مالک‌ها در آبزی‌پروری و دام و تحول کلی سیستم‌های کشاورزی در کشورهای منطقه نیز از موضوعات کلیدی نشست خواهد بود.

گفتنی است، برای ایران حوزه‌های دارای اولویت کلیدی عبارتند از تولید محصولات زراعی، سلامت دام و حیوانات، شیلات و آبزی پروری، جنگل‌داری، مدیریت آب و تغییرات آب و هوایی.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا