بورسبورس اوراق

گزارش روزانه بورس ۵ اسفند/ ریزش ۵ هزار واحدی شاخص کل


شاخص کل بازار سرمایه در ادامه روند نزولی خود با ریزشی ۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سرمایه در ادامه روند فرسایشی و متزلزل خود، روز جاری را اگرچه متعادل آغاز کرد اما رفته رفته بر فشار عرضه ها افزوده شد. البته بررسی روند معاملات این روزهای بازار نشان  می دهد همانطور که تقاضای قوی در بازار وجود ندارد، از طرفی عرضه ی سنگین هم در بازار مشاهده نمی شود و به نظر می رسد بازار در حال تصمیم گیری برای ادامه مسیر است.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۴ هزار ۹۰۰ واحدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۶۵۸ هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی به ۳۸۰۰ واحدی به ارتفاع  ۷۲۳ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «خودرو»، «ذوب» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «بپاس»، «آریا» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «داتام»، «کساپا» و «تکاردان» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «فنر» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۹۵ نماد در محدوده مثبت و ۳۱۸ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۳۰ نماد در محدوده مثبت و ۲۲۸ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا