بورسفرابورس

منافع کلان اجتماعی در مالیات‌ستانی عادلانه و هوشمند است

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اولویت‌های سازمان امور مالیاتی برای سال آینده گفت: باید مردم اقناع شوند که گرفتن مالیات با رعایت شروط هوشمندی و عدالت دارای منافع کلان اجتماعی است.

مالیات

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی سراسر کشور با بیان این که از ابتدای ورود به وزارت اقتصاد، دو کلید واژه مالیات ستانی عادلانه و هوشمند را سرلوحه سازمان امور مالیاتی اعلام کرده‌ام، اظهار داشت: میزان دوری و نزدیکی ما به این دو هدف، نشان می‌دهد چقدر در ایفای مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته شده، موفق عمل کرده‌ایم.

وزیر اقتصاد با تشریح پیامدهای فاصله گرفتن از رویکرد عدالت طلبانه در مالیات‌ستانی بر اقتصاد کلان کشور، افزود: پیامدهای مثبت اصلاح رویه‌ها در سازمان امور مالیاتی، بسیار فراتر از خود سازمان و حتی وزارت اقتصاد است.

خاندوزی تصریح کرد: اصلاح امور کشور در گروی این است که رابطه مالیات گیرنده و مالیات دهنده با یکدیگر، اصلاح شود.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌ای به وزارت اقتصاد درباره مالیات و القاب این که فشار فراتر از طاقت بر بخش‌هایی از جامعه وارد می‌آورد، گفت: باید طوری در انتقال گزارش عملکرد سازمان مالیاتی به مردم و جا انداختن فلسفه مالیات‌ستانی عمل کنیم که مردم اقناع شوند، گرفتن مالیات (با رعایت شروط هوشمندی و عدالت) دارای منافع کلان اجتماعی است.

راه‌اندازی کامل سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی

وزیر اقتصاد، دستور کار شماره یک سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۳ را، راه‌اندازی کامل سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی در روزهای آغازین بهار عنوان کرد که بتوان به مجموعه اطلاعات موجود در سامانه اعتماد کامل و صد درصدی کرد.

خاندوزی، تمرکز سازمان امور مالیاتی بر پرونده‌های بزرگ را دستور کار دیگر این سازمان در سال آینده عنوان و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ممیز و سر ممیز بر پرونده‌ای بگماریم، باید آنها را مسئول پرونده‌های ریسکی و بزرگ کنیم.

وی گفت: این که توان و تمرکز ممیزان ما، عمدتاً معطوف به پرونده‌های بزرگ و دارای ریسک بالا شود، اتفاق مبارکی است و هر چقدر سریع‌تر محقق شود، بیش از پیش از هدر رفت انرژی سازمان امور مالیاتی جلوگیری می‌کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا