امور زیربناییتعاون و اشتغال

کاهش سرانه مصرف گوشت در جامعه کارگری خودخواسته نبوده است

اگر میزان مصرف گوشت در جامعه کارگری کاهش پیدا کرده به این معنی نبوده که فرد توان خرید داشته اما خریداری نکرده است. توان خرید پایین وی سبب شده تا آن را از سبد خانوار حذف کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، جلسات کمیته مزد از چهارشنبه ۱۶ اسفند در حال برگزاری است. این مذاکرات پیرامون تعیین سبد معیشتی و در نهایت تعیین حقوق و دستمزد جمعیت کارگری برای سال ۱۴۰۳ است. علیرضا میرغفاری، نماینده جامعه کارگری و عضو شورای عالی کار به مهر گفت: جلسه کمیته مزد با تمرکز بر سبد معیشتی بوده و سبد غذایی که از سوی وزارت بهداشت به تازگی اعلام شده مورد قبول جامعه کارگری نیست.

وی افزود: با این سیاست که مصرف گوشت قرمز و سفید کاهش پیدا کرده و افراد برای جبران پروتئین مبادرت به خرید سایر اقلام می‌کنند سهم و گرم اقلامی مانند تخم مرغ در این سبد افزایش پیدا کرده است.

عضو شورای عالی کار تصریح کرد: انستیتو تغذیه اقلام استخراج شده در سبد معیشتی را بر اساس ۳ معیار «هرم سنی جمعیت»، «جنسیت» و «الگوی مصرف» و با تاکید بر تأمین میزان کالری مورد نیاز بدن تعیین کرده که ایراداتی دارد.

این نماینده جامعه کارگری با گلایه از این نگاه در تعیین سبد معیشتی کارگران عنوان کرد: اگر میزان مصرف گوشت در جامعه کارگری کاهش پیدا کرده به این معنی نبوده که این کالا برای بدن مضر بوده یا فرد توان خرید داشته اما خریداری نکرده است. توان خرید پایین وی بر اساس دستمزدی که دارد سبب شده تا آن را از سبد خانوار حذف کند؛ ضمن اینکه هرم سنی جمعیت، آموزش، بهداشت و…. بی تأثیر از مسائل معیشتی نبوده و این روند، خلاف سیاست‌های کلی نظام درباره افزایش جمعیت کشور است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا