انرژی

لزوم توجه به صرفه جویی مصرف آب در روزهای خانه‌تکانی

در حال حاضر میزان ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران کاهش پیدا کرده و لازم است که همه مشترکان تهرانی در روزهای پایان سال و ایام خانه‌تکانی به موضوع صرفه‌جویی آب توجه ویژه‌ای داشته‌ باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهزاد پارسا – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در نشست خبری، با بیان اینکه با نزدیک شدن به فصل بهار و رسم خانه‌تکانی میزان مصرف آب افزایش می‌یابد تا جایی که می‌توان از اصطلاح آب‌تکانی به جای خانه‌تکانی استفاده کرد، گفت: در شرایطی که تهران با موضوع کم‌آبی دست‌ پنجه نرم ‌می‌کند، لازم است مشترکان به موضوع آب حساس‌تر باشند.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف و سرانه آب شرب اظهار کرد: وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران چندان مناسب نیست و تهران جزو شهرهای حساس به حساب می‌آید و در این شرایط باید رویه مصرف آب تغییر کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به‌ حجم مخازن سدهای تهران، گفت: درحال حاضر حجم آب سدهای تهران ۲۴۴میلیون مترمکعب بوده که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۵۰ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

پارسا با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته چندسال خشکسالی را مدیریت و تنش ها را به حداقل رسانده ایم تصریح کرد: این موضوع بدین معنا نیست که مشترکان هر میزان که بخواهند می‌توانند از آب شرب استفاده کنند چراکه دیگر شرایط مانند گذشته نیست و باید به موضوع آب حساس باشیم.

وی با بیان اینکه مشترکان می‌توانند با انجام کارهای ساده مانع افزایش مصرف آب در ایام خانه‌تکانی شوند، گفت: استفاده از آب به عنوان جارو برای تمیز کردن بالکن یا حیاط و استفاده نادرست از آب گاهی اوقات موقع خانه تکانی‌ها دیده می‌شود. در شرایطی که در کشور با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم هدر دادن آب به این شکل بسیار ناپسند است.

وی با بیان اینکه سرویس و تعمیر شیرآلات خراب باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: استفاده سرشیر کاهنده‌ی آب از طریق ترکیب هوا با آب درون لوله، به میزان چشم‌گیری موجب کاهش در مصرف آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه شست‌وشو فرش‌ها بهتر است در قالیشویی‌ها انجام شود، گفت: استفاده از برنامه مناسب برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی تیز می‌تواند تا حد زیادی مانع از هدررفت آب شود.

به گفته پارسا کم کردن حجم آب فلش تانک‌ها در سرویس‌های بهداشتی با تنظیم شناور آن‌ها می‌تواند در کاهش مصرف آب تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، اظهار کرد: تقاضای ما از همه مشترکان این است که میزان مصرف آب را کاهش دهند و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مشکلی در تامین آب مشترکان ایجاد نشود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا