امور زیربناییتعاون و اشتغال

آغاز مرحله دوم طرح کالابرگ از ۱۸ اسفند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی که از تاریخ ۱۸ اسفند آغاز شده، توضیحاتی ارایه داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح کالابرگ اظهار کرد: خوشبختانه مرحله دوم آغاز شده و با استقبال خوبی مواجه بوده است؛ طرح کالابرگ کار بسیار بزرگی بود و نزدیک به ۱۸ میلیون از ۲۰ میلیون خانوار جامعه هدف‌مان، از این یارانه استفاده کردند و اگر ضریب ۳.۳ که ملاک است به خانوارها بدهیم، تقریباً بالغ بر ۵۴ میلیون نفر از جامعه ۶۰ میلیونی هدف، از کالابرگ استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این طرح، فرآیندهای بسیار خوبی داشته است و در بالغ بر ۲۲۰ هزار فروشگاه انجام می‌شود و در این خصوص معطلی، صف و کمبود کالا نداریم.

مرتضوی ادامه داد: مردم در مرحله دوم این طرح هم که از ۱۸ اسفند آغاز شده، با یک شیب ملایم در حال استفاده هستند. کسانی که مشمول کالابرگ و یارانه اضافی می‌شوند، قطعاً بدانند که منابع آن را تأمین کرده‌ایم و مشکلی برای اجرای طرح نخواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میزان یارانه در سال آینده افزایش پیدا می‌کند و یا افراد پُر درآمد حذف خواهند شد، گفت: طرح کالابرگ الکترونیک را برای سه ماه پیش‌بینی کردیم و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد؛ بعد قرار است مجدداً در صحن دولت بحث بشود که ببینیم ادامه پیدا کند یا نَه؛ برای افزایش یارانه فعلاً تصمیمی گرفته نشده و در جلسات آتی اگر تصمیمی گرفته شود، حتماً خواهیم گفت.

مرتضوی در مورد تشکیل صف برای دریافت کالابرگ‌ها، شما وکیل بنده باشید و بروید اگر جایی صف برای دریافت کالابرگ وجود داشت اعلام کنید، تصویر بگیرید و ارسال کنید؛ هیچ صفی برای دریافت کالا برگ وجود ندارد.

مرتضوی درباره میزان افزایش حقوق سال آینده کارگران اظهار کرد: ما برای افزایش حقوق کارگران، پیشنهاد خاصی نداریم و ما باید قانون را اجرا کنیم. قانون دقیقاً فرآیندها را مشخص کرده است و تلاش ما این است که ضریبی که همه ساله نسبت به سبد معیشت دیده و معادل آن ضریب پرداخت می‌شد، امسال بتوانیم تکانی بدهیم، یعنی افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که سبد معیشتی را چقدر در نظر گرفته‌اید، گفت: قرار است انستیتو تغذیه پیشنهادات خود را بیاورد و بعد از آن، محاسبه خواهیم کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا