امور زیربناییراه و ساختمان

دعواهای خانوادگی عامل مهم در تصادفات جاده‌ای

مشاور سازمان راهداری با اشاره به نقش سرنشینان خودرو در جلوگیری یا بروز تصادفات گفت: یکی از دلایل بروز خطای انسانی در تصادفات، حواس پرتی راننده است و مطالعات نشان می‌دهد عوامل محیط داخل خودرو بیشترین اثرگذاری را در حواس پرتی رانندگان دارد که یکی از عوامل تاثیرگذار در حواس پرتی راننده در حین رانندگی دعوا و مشاجره‌های خانوادگی است.

مهران قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نقش سرنشینان خودرو در تصادفات جاده‌ای و همچنین در پیشگیری از بروز آن اظهار داشت: طبق آمار در نوروز ۱۴۰۲ تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای به ‌1219 نفر رسید که البته این آمار با مرگ مصدومان تصادفات جاده‌ای پس از گذشت مدتی تغییر کرد و از آنجایی که روند نشان می‌دهد در تصادفات جاده‌ای رشد ۱۵ درصدی داریم، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در نوروز ۱۴۰۳ متاسفانه تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای به ۱۴۰۰ نفر برسد.

وی ادامه داد: تلفات ناشی از تصادفات رانندگی به ۲۰ هزار نفر در سال رسیده‌است که آمار نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد این تلفات سرنشین‌های خودرو هستند یعنی کسانی که شاهد و نظاره‌گر رفتار رانندگان در طول رانندگی بودند. به عبارت دیگر ۸ هزار نفر از کشته شدگان سوانح جاده‌ای شاهد رانندگی رانندگان بوده‌اند و می‌توانستند در رفتار آنها اثرگذار باشند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا