صنعتصنعت، معدن، تجارت

۶۰ هزار تُن انواع قطعات فولاد آلیاژی در اسفراین خراسان‌شمالی تولید شد

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: ۶۰ هزار تُن انواع قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در سال گذشته با وجود چالش‌هایی ناشی از ناترازی گاز و برق، نوسانات شدید قیمت ها و عدم ثبات بازار در این مجتمع تولید شد.

همچنین بخوانید

علیرضا ارغایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۶ هزار تُن از انواع مقاطع فولاد آلیاژی این مجتمع در بازار داخلی فروش رفت بر این اساس ۱۰۰ درصد از تعهد فروش در سال گذشته محقق شد.

وی افزود: همچنین در این مدت فروش قطعات این مجتمع در حوزه صنایع ریلی به ۲ هزار و ۴۰۰ تُن رسید که ۴۰۰ تن بیشتر از برنامه است و در حوزه استراتژیک صنایع معدنی و سیمان و فولاد با ۱۰ هزار تُن تولید توانست ۲ هزار تن بیشتر از برنامه را محقق کند.

ارغایی با بیان اینکه در بخش محصولات صادراتی با ۱۸ هزار تُن تولید، ۱۰۰ درصد برنامه های پارسال محقق شد، گفت: سفارشات قطعات بسیار ویژه صنایع نیروگاهی نیز به ۵۰۰ تن رسید.

وی، تولید بیش از ۴۰ عدد غلطک آسیاب فشاری سنگ معدن با وزن متوسط هر عدد ۹ تن، تولید ۲ هزار عدد انواع محورهای قطار مسافری، باری و لوکوموتیو، ساخت قطعات ماشین آلات کامل خط تولید خردایش سنگ معدن شامل آسیاب سنگ شکن، ژیراتوری، آسیاب مخروطی و آسیاب غلطکی و ساخت انواع غلطک های پشتیبان قفسه نورد سرد و گرم فولادی را از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: این مجتمع یک مرکز تولید علم و فناوری برای پشتیبانی و تامین قطعات مورد نیاز صنایع سنگین و استراتژیک کشور است و تجربه خبرگی نیروی انسانی در ساخت قطعات پیچیده نقش بسیار مهمی دارد بنابراین برای توسعه این مجتمع بزرگ صنعتی باید آموزش و تکریم منابع انسانی سرلوحه کار مدیران ارشد در مجتمع باشد.

ارغایی افزود: سال گذشته در راستای تکریم منابع انسانی و ارتقای درآمد کارکنان، طرح طبقه بندی مشاغل پس از حدود ۱۴ سال در مجتمع اجرایی شد.

سهام مجتمع صنعتی اسفراین در بورس عرضه می شود

وی گفت: با توجه به مصوبات سازمان خصوصی سازی و عزم سهامداران و سازمان بورس کشور، مقدمات پذیرش این شرکت بورس فراهم و به زودی بخشی از سهام مجتمع در بورس کشور عرضه می شود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین خاطرنشان کرد: در این راستا برای نخستین بار، برنامه پنج ساله‌ با سود مناسب طرح ریزی و به سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه شد که در دوره مذکور با برنامه ریزی دقیق و انجام سفارشات خاص محقق خواهد شد.

وی گفت: با این روند و توسعه فعالیت اقتصادی در مجتمع و عرضه محصولات و ساخت ماشین آلات مورد نیاز صنایع کشور، نام خراسان شمالی و اسفراین به عنوان پایتخت تولید قطعات و مقاطع سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی در صنعت کشور درخشان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا