ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استقرار مهمترین پروژه اقتصادی وزارت ارتباطات در منطقه پیام البرز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع مسافربری شدن فرودگاه پیام اعلام کرد: انباشت زباله در این منطقه یکی از موانع است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که شنبه دوم دی ماه در استانداری البرز برگزار شد، گفت: استان البرز به لحاظ استعداد بی نظیر است، مثلا تراکم ۸۴۹ نفری در البرز از یک لحاظ مخاطره است اما این بازار مصرف برای بسیاری از مناطق یک آرزوست.
آذری جهرمی افزود: نمی توان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تولید و مصرف را از هم جدا کرد، بنابراین باید برآورد شود که بازار مصرف کرج چقدر است و تکلیف قاچاق در بازار مصرفی چیست؛ این موضوعات باید در جلسات اقتصاد مقاومتی بحث شود.
وی با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری البرز خاطرنشان کرد: طالقان قطب گردشگری است اما وقتی یک گردشگر به این منطقه برود یک سرویس بهداشتی در دسترس ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینها ظرفیت‌هایی است که اگر درست شود بسیار سودمند است.
آذری جهرمی به معضلاتی که در مسیرهای ارتباطی کرج وجود دارد اشاره کرد و اعلام کرد: در کمربندی کرج چقدر از بنزین و سرمایه کل کشور در فصول بهار، تابستان و پاییز هدر می رود، این معضل اگر حل شود صرفه جویی بسیار زیادی می‌شود.
وی ادامه داد: ما در برنامه داریم که میزان پهنای باند مصرف خانگی را به ۲۰ مگابیت برسانیم، باید تمام وقت خود را برای این برنامه‌ها بگذاریم.
او تصریح کرد: بخش خصوصی در همه جا به ما می‌گویند که موانع را از سر راه ما بردارید، ما حمایت شما را نمی‌خواهیم.
وی اظهار کرد: در برخی شهرهای البرز محصولات کشاورزی را دور می‌ریزند، چرا در چنین وضعیتی نباید برای تولید کنستانتره برنامه‌ریزی شود.
آذری جهرمی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در استان البرز گزارش شده، کارگران غیرمجاز افاغنه است که فرصت های شغلی را اشغال کرده‌اند، برای این موضوع باید فکری شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه البرز در گردشگری، صنعت و کشاورزی پتانسیل‌های زیادی دارد، گفت: منابع انسانی و داشتن مدیران موثر در این استان نیز وضعیت خوبی دارد بنابراین به برنامه‌ریزی نیاز داریم.
آذری جهرمی با انتقاد از ارائه برخی برنامه‌ها در اقتصاد مقاومتی که هیچ ربطی به این موضوع ندارد تصریح کرد: گزارش شده در شهرک صنعتی اشتهارد یک نیروگاه شش مگاواتی آماده است اما گاز برای فعالیت ندارد، این موضوع باید پیگیری شود.
وی از استقرار مهمترین پروژه اقتصادی وزارت ارتباطات در منطقه پیام البرز است، گفت: پس از ممنوعیت و افزایش تعرفه واردات ۲۱ قلم کالا در این حوزه بسیاری از شرکت‌های خارجی برای تولید این محصولات در داخل مراجعه کردند.
آذری جهرمی در ادامه به موضوع مسافربری شدن فرودگاه پیام اشاره کرد و اعلام کرد: من نیز گفته آقای واعظی را قبول دارم اما انباشت زباله در این منطقه یکی از موانع است.
وی افزود: وزش باد و به هوا بلند شدن پلاستیک و همچنین اجتماع پرندگان موانع ناشی از زباله در این منطقه است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: از سال گذشته تا کنون ۱۷ میلیارد تومان در فرودگاه پیام هزینه شده اما بحث معارضین و محصور کردن منطقه مشکل دیگری است که برای مسافربری شدن فرودگاه پیام وجود دارد.
انتهای پیام

همچنین بخوانید
منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا