امور زیربناییتعاون و اشتغال

نهادهای ملی و بین المللی با هدف توسعه صنعتی در کردستان ایجاد شود

سنندج- وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان، گفت: اتاق های اصناف، صنعت و بازرگانی استان اقدام به تشکیل نهادهای ملی و بین المللی صنعتی در کردستان کنند.

به گزارش خبرنگارمهر، علی ربیعی امروز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: دوران جنگ امکان سرمایه گذاری ازاستان های مرزی هم چون کردستان گرفت و این باعث شد که این منطقه دچار نابرابری ذاتی شود.

وی عنوان کرد: معتقدم استان دارای ظرفیت های ارزشمندی چون مرز گسترده ای است که براحتی با بهره مندی از این بستر می توان اقدام به تولید و اشتغال کرد.

وی ادامه داد: وجود کانون های توسعه شهری می تواند کمک کننده باشد و خوشبختانه در استان کردستان این کانون ها وجود دارد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بودجه ۹۷ با تمام حرف و حدیث هایی که پیرامون آن عنوان می شود، چهار شاخص دارد که یکی از آنها مشارکت خصوصی، دولتی است که برای اولین بار این ایده در بودجه مطرح شده است.

ربیعی  با بیان اینکه بودجه ریزی امسال عملیاتی است، ادامه داد: دو برنامه مهم در بودجه امسال مهم تاکید بر اشتغال و فقر است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار میلیارد تومان با هدف اشتغال در بودجه ۹۷پیش بینی کردیم، بیان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان اشتغال روستایی را در بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل و بافت فرسوده سیاست بخشی است و آثار رفاهی و اشتغال آن اندازه گیری می شود، گفت: اگر به روش های معمول کارها را انجام دهیم موفق نخواهیم بود بنابراین حتما باید ساختار ها تغییر یابد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیاز به نهادسازی مناسب داریم، بیان کرد: اتاق های اصناف، صنعت و بازرگانی استان باید اقدام به تشکیل نهادهای ملی و بین المللی صنعتی در استان کنند تا زمینه اشتغال بیشتر در منطقه ایجاد شود.

وی عنوان کرد: اگر کمتر از یک درصد اشتغال استان را بهبود ببخشیم باید در حوزه های رسته های پرکشش اشتغال کار شود.

وی اظهارداشت: سیاست رفاهی ما تاکنون بی برنامه بوده، لذا صندوق رفاه را پیشنهاد کردیم و انتظار داریم نمایندگان مجلس از آن حمایت کنند.

گفتنی است، وزیر تعاون در این جلسه از احمد رشیدی  مدیرکل اسبق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تشکر و صلواتی را به عنوان مدیر کل جدید این اداره کل معرفی کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا