صنعتصنعت، معدن، تجارت

هشت قرارداد ایران و ایتالیا اجرا شد/ ساچه، تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرایی شدن هشت تفاهم‌نامه و قرارداد بین ایران و ایتالیا خبر داد و گفت: قرار است بیمه ساچه ایتالیا پوشش‌های لازم بیمه‌ای را برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و ایتالیا انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ،‌ محمدرضا نعمت زاده امروز – چهارشنبه – در همایش مشترک فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا که در اتاق بازرگانی ایران و با حضور نخست وزیر ایتالیا برگزار شد، اظهار کرد: قبل از نهایی شدن برجام، ایران و ایتالیا روابط را در جهت عادی سازی آغاز کردند و سفرهای متعددی انجام دادند.

وی افزود: در سفر اخیر رییس جمهور به ایتالیا سنگ بنای اصلی روابط گذاشته شد و ۳۰ قرارداد و تفاهم‌نامه امضا شد که از بین آن‌ها هفت – هشت مورد به مرحله اجرایی رسیده است و واقعیت این است که هر دو کشور تصمیم گرفتند روابط را به سطح عادی و عالی برسانند.

همچنین بخوانید

نعمت زاده ادامه داد: وظیفه ما این است که به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه را برای فعالان اقتصادی هموار کنیم. در سفرهای قبلی هیات ایتالیایی به ایران رییس شرکت بیمه ساچه ایتالیا حضور پیدا کرد و در این سفر نیز حضور دارد که وعده داده برای سرمایه‌گذاری مشترک پوشش بیمه لازم را انجام دهند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا