انرژی

امکان استفاده از صندوق توسعه برای طرح‌های آبرسانی روستایی

‌مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه شاهد تحولات عمده‌ای در صنعت آب و برق کشور هستیم، گفت: با توجه به حمایت دولت و در سایه تدبیر وزیر نیرو خوشبختانه چهار اولویت آب، فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است.

‌به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا جانباز شنبه ۱۶ بهمن در آئین افتتاحیه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رزن، خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: در هفته آینده در موضوع آبرسانی روستایی و استفاده از صندوق توسعه ملی در اعتبارات این طرح‌ها مباحثی در مجلس مطرح خواهد شد که امیدواریم این موارد مدنظرشان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر ۱۴۰۰ روستا با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: در بحث تضمین خرید آب اتفاق خوبی در کشور رخ داده به طوریکه ۱۲۰ قرارداد با قیمت به‌روز شده بیش از ۷ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

جانباز عنوان کرد: همچنین اقدامات خوبی در زمینه فاضلاب در کشور انجام شده است به طوریکه در ایام دهه فجر فاضلاب بیش از ۱۱ روستا به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رزن گفت: نبود تصفیه‌خانه فاضلاب رزن یکی از مشکلات این شهر بود که امسال مسأله نقدینگی نیز از مسائل جدی این طرح به شمار می‌آمد که در حال حاضر فاضلاب این تصفیه‌خانه با کیفیت بالایی خارج می‌شود و می‌توان صنعت را به سمت استفاده از پساب آن سوق داد.

جانباز از شرکت آب و فاضلاب استان همدان خواست باقیمانده انشعابات واگذار نشده را در یک بسته کاری بسیار فشرده‌ای تعیین تکلیف کرده و در این کار تسریع دهد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا