اقتصاد کلانچندرسانه‌ایصوت

نرخ ۴۸ درصدی بیکاری درکردستان + فایل صوتی

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر نرخ واقعی بیکاری در کردستان بیش از ۴۸ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منصورمرادی در برنامه « روی خط اقتصاد» رادیو اقتصادافزود: این در حالیکه دولت نرخ بیکاری در استان مورد نظر را حداقل ۱۵.۲ درصد اعلام می کند.

وی همچنین اظهارداشت: کردستان به جهت عدم برخورداری از صنایع و کارخانجات مناسب و همینطور خالی بودن جای سرمایه گذاری بخش دولتی در سطح استان در زمره مناطق با تعداد بیکاری بسیار بالا قرار دارد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:بدون شک تا زمانی که بخش دولتی برای سرمایه گذاری در سطح استان کردستان پا پیش نگذارد بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه گذاری در این منطقه از خود نشان نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: خسارت های که در زمان جنگ تحمیلی به استان کردستان تحمیل شده متاسفانه این آسیب ها تاکنون به نحوبایسته و شایسته جبران نشده است.

مرادی تصریح کرد: دولت طی این سال ها در راستای جبران کمبودهای استان به ویژه توسعه اشتغال قدم های را برداشته ولی به حدی نبوده که جوابگوی رفع مشکلات مردم باشد.

وی در این مصاحبه رادیویی گفت: سهم تسهیلات اشتغال کردستان باید افزایش یابد و انتظار می رود به این حوزه نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای توسعه گردشگری، کشاورزی و همینطور زیرساخت‌های لازم در روستاها به منظور جلوگیری از افزایش نرخ مهاجرت افزود: بدون شک با توسعه اقتصادی روستاها همگان شاهد کاهش مهاجرت روستائیان به سمت حاشیه شهرها خواهند بود.

وی همچنین در خصوص این جمله که گفته می شود «کردستان یک استان محروم در کشور است»، افزود: این منطقه یک منطقه محروم نیست بلکه محروم نگه داشته شده است.

مرادی بیان داشت: کردستان از ظرفیت های اقتصادی بسیاری مناسبی جهت سرمایه گذاری در حوزه ها مختلف منجمله کشاورزی، گردشگری ، صنعتی، معدنی ، تجاری، بازرگانی و غیره برخوردار است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در مملکت باید به نحوی باشد که ضمن شکوفایی ظرفیت های مثال زدنی استان بتواند اشتغال مناسب را برای ساکنان منطقه فراهم کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا