امور زیربناییتعاون و اشتغال

طرح جدید دولت برای رصد وضع مالی صندوق‌های بازنشستگی

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای شفافیت مالی صندوق ها، سامانه هوشمند تجاری راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت میرزایی امروز در نشست خبری «صندوق های بازنشستگی، توسعه پیشران ملی» از برنامه های جدید دولت برای پایش مالی صندوق های سرمایه گذاری خبر داد و گفت: همزمان با توسعه فعالیت ها و افزایش سرمایه گذاری ها، اهتمام جدی برای توسعه شفافیت و نظام مدیریت در صندوق های سرمایه گذاری به کار گرفته شده است که مهمترین آن راه اندازی سامانه هوشمند تجاری است.

وی افزود: با کمک این سامانه تمام تراکنش های مالی بنگاه های وابسته به شستا و همچنین سه صندوق دیگر وابسته به وزارت تعاون به طور مستمر قابل رصد و پایش است.

همچنین بخوانید

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر کار با اشاره به اینکه نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی، توسعه پیشران ملی» از فردا  به مدت دو روز در محل مصلای امام خمینی(ره)  تهران برگزار می شود، گفت:  در جریان  این نمایشگاه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان نخستین صندوق به سامانه هوشمند تجاری متصل می شود؛ همچنین سه صندوق دیگر وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملزم هستند تا شهریور سال ۹۶  به سامانه مذکور متصل شوند؛ علاوه بر این تمام بنگاه های عمومی وابسته به بانک ها و بیمه ها نیز باید به تدریج به این سامانه متصل شوند.

میرزایی ادامه داد: علاوه بر این گام های دیگری جهت شفافیت مالی صندوق های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است؛ از جمله اینکه برای پرداخت حقوق و دستمزد مدیران این صندوق ها شیوه نامه ‌ای تدوین شده که اجرای آن از مرداد ماه امسال الزامی شده است؛ بر اساس این شیوه نامه بنگاه ها به ۵ سطح تقسیم شدند و فقط بنگاه های سطح اول می توانند تا سقف پرداختی مصوبه دولت، به مدیران خود حقوق پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اجرای آیین نامه های استخدامی، پاداش و حسابرسی نیز برای تمام بنگاه ها در راستای شفافیت تراکنش های مالی الزامی شده است.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر کار با بیان اینکه ۳۰ تصمیم طی سال های گذشته در حوزه سیاست گذاری (مجلس و دولت) در نهایت منجر به زیان صندوق ها و بنگاه ها شده است، گفت: صندوق ها امروز در چند هدف بزرگ پیشتاز هستند.

ادامه دارد…


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا