صنعتصنعت، معدن، تجارت

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و سیاست‌های حمایتی

ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور به دلیل اینکه نوسازی نشده در سال‌های گذشته با فرسودگی روبه‌رو شده است. بر این اساس، اجرای مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور زمستان سال گذشته کلید خورد.

همچنین بخوانید

روش تامین خودرو در این پروژه شامل ۲۰ درصد آورده نقدی متقاضیان و ۳۰ درصد تسهیلات ریالی بانکی است و ۵۰ درصد دیگر نرخ خودرو شامل سی‌کی‌دی(بسته‌ای کامل شامل همه قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید به یکدیگر متصل شوند) است که از سوی وزارت نفت و از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت تامین می‌شود.
با توجه به اینکه نیمی از نرخ خودروهای تجاری در این پروژه از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت تامین می‌شود، برای متقاضیان این خودروها فوق‌العاده خواهد بود.
صرفه‌جویی یادشده بر اساس پیمایش خودروها محاسبه می‌شود که برمبنای محاسبات، ۱۹ سِنت صرفه‌جویی در هر لیتر برای هر کیلومتر پیمایش اتوبوس شهری برپایه نرخ نفت فوب خلیج‌فارس(قیمت‌گذاری بر پایه فوب خلیج‌فارس به معنای قیمتی است که زمان تحویل به کشتی در این منطقه پرداخت می‌شود) خواهد بود.
صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ارتقای سطح کیفی خودروهای تجاری فعال کشور، کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و اشتغالزایی، از جمله مزایای این مگاپروژه است. مقدمات اجرای این پروژه آماده شده و در صورتی که بتوانیم با بانک‌ها به جمع‌بندی نهایی برسیم، از ماه آینده اجرایی خواهد شد.
تسهیلات اعطایی با نرخ بهره ۱۸ درصد و ۵ ساله خواهد بود که ۳۰ درصد نرخ خودرو را شامل می‌شود و متقاضیان مطمئن باشند هیچ مشکلی در بازپرداخت اقساط خودرو نخواهند داشت.
با توجه به اینکه فقط ۳۰ درصد نرخ خودروهای تجاری در مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین از سوی متقاضیان با دریافت تسهیلات پرداخت می‌شود، افراد هیچ نگرانی بابت پرداخت اقساط نداشته باشند.
بهزاد اعتمادی- معاون توسعه صنایع حمل‌ونقل ایدرو

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا