بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

شرایط خرید خودپردازهای شخصی چگونه است؟

خودپردازهای شخصی و چگونگی عملکرد آنها را در گزارش‌های قبلی راه پرداخت مورد بررسی قرار دادیم. همچنین به این موضوع پرداختیم که این دستگاه‌ها چه مزیتی دارند و دارنده آنها باید چه خطراتی را بپذیرد. در این گزارش قصد داریم نحوه خرید خودپردازهای شخصی را شرح دهیم.

ببینید: خودپرداز شخصی چیست و نحوه دریافت آن چگونه است؟

ببینید: مزایا و معایب خودپردازهای شخصی چیست؟

برای خرید خودپردازهای شخصی، شرکت‌های ارائه‌دهنده دستگاه وجود دارند، که علاوه بر ارائه دستگاه، آن را بیمه می‌کنند. برای اینکه با تعدادی از این شرکت‌ها آشنا شوید کافی است در اینترنت عبارت خودپرداز شخصی را جست‌وجو کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که با تعداد بیشتری ارائه‌دهنده خودپرداز ارتباط بگیرید. اما ما با توجه به جست‌وجویی که قبل از نوشتن این گزارش انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم دستگاه‌های NCR، LG و هیوسانگ در ایران متداول هستند و با توجه به گارانتی و مدل، قیمت‌های متفاوتی دارند.

دستگاه NCR در ایران فقط مدل بازسازی شده دارد و قیمت آن از ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان متغیر است. دستگاه LG قیمتی حدود ۵۵ میلیون تومان دارد و دستگاه هیوسانگ هم بین ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. خرید دستگاه خودپرداز به صورت اقساطی هم ممکن است و نحوه دریافت آن هم به شرکت ارائه‌دهنده بستگی دارد.

هویت فردی که خواهان دریافت این دستگاه است باید تایید شود، سوءپیشینه خود را بگیرد و ۵۰ میلیون تومان ضمانت‌نامه در وجه بانکی که ارائه‌دهنده سوییچ است، صادر کند.

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی به این موضوع اشاره کرده‌ایم، تامین امنیت دستگاه‌ها بر عهده خریدار است و خریدار باید تدابیر لازم را رعایت کند، اما علاوه بر اینکه پول در دستگاه توسط شرکت ارائه‌دهنده بیمه می‌شود، پولی که قرار است از بانک گرفته و در دستگاه جاگذاری شود نیز از فاصله بانک تا محل قرارگیری دستگاه بیمه می‌شود. برای امنیت بیشتر هم می‌توان دوربین مداربسته نصب کرد.

ببینید: پول‌گذاری و تامین امنیت در خودپردازهای شخصی چگونه است؟

درباره وضعیت ملک هم چند موضوع وجود دارد؛ اول اینکه اگر مکان مناسب برای جاگذاری دستگاه وجود داشته باشد، می‌توان از آن استفاده کرد. در غیر این صورت باید جایی را برای نصب آن کرایه کرد. به این ترتیب سود ناشی از دریافت این خودپرداز بین دو شخص تقسیم می‌شود.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا