امور زیربناییراه و ساختمان

سیر صعودی قیمت مسکن همچنان ادامه دارد

یک کارشناس حوزه مسکن گفت: سیر صعودی قیمت مسکن همچنان ادامه دارد به طوری در ماه گذشته متوسط قیمت فروش واحدهای مسکونی آپارتمانی در شهر تهران به متری هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی سلطان محمدی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: این رقم نسبت به تیرماه سال جاری شش درصد و نسبت به مرداد ماه سال گذشته یعنی در طول یکسال ۶۲ درصد را نشان می دهد.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: مطابق آمارهای بانک مرکزی بیشترین حجم معاملات طی مرداد ماه سال جاری در شهر تهران مربوط به واحدهای زیر پنج سال ساخت بوده ولی تعداد معاملات در واحدهایی با طول عمر ساخت بالا نسبت به دو سال گذشته نیز کمی افزایش داشته است.

این کارشناس حوزه مسکن گفت: بیشترین حجم معاملات نیز دراین مدت مربوط به منطقه پنج تهران است.

وی در ادامه بابیان اینکه بازار اجاره هم در طول دوره مدنظر برمدار افزایشی بوده است، افزود: بر اساس آماری که بانک مرکزی منتشر کرده متوسط اجاره واحدهای مسکونی در شهر تهران ۱۴ و این رقم برای سایر شهرهای ۱۲ درصد است.

سلطان محمدی اظهار امیدواری کرد که سیر صعودی قیمت ها طی ماه های آینده کاهش پیدا کند چرا که این افزایش فراتر از توان خرید خانوارها و وضعیت کلی اقتصاد مملکت است.

وی در ادامه رشد قیمت واحدها ی مسکونی را غیر طبیعی دانست و گفت:این افزایش ناشی از جو روانی، ایجاد انتظارات تورمی، رشد نهاده های تولید و غیره است.

این کارشناس حوزه مسکن یادآورشد: قیمت مسکن همیشه خود را در درازمدت با توان اقتصادی خانوارها منطبق و نمی تواند فراتر از این باشد.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا