امور زیربناییتعاون و اشتغالصوت

طفره کارفرماها از افزایش حقوق کارگران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: نمایندگان جامعه کارفرمایی از افزایش حقوق کارگران طفره و این مهم را به گردن دولت می اندازند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فتح الله بیات در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اعتقاد بر اینکه دولت از طریق بن، کارت های الکترونیکی و مواردی از این دست باید سبد کالایی در اختیار کارگران و بازنشستگان قرار دهد و در برابر جامعه کارفرمایی نیز حقوق و دستمزد کارگران را ترمیم کند.

وی ضمن اشاره به اینکه رشد قیمت انواع کالا و خدمات در جامعه یک مسئله غیر قابل انکار است، اظهارداشت: این افزایش شامل محصولات تولیدی کارخانجات داخلی نیز می شود یعنی تولیدکنندگان بدون شک محصولات موجود در انبارها و تولیدات فعلی خود را به قیمت چند ماه قبل به بازار عرضه نمی کنند.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: تنها در این میان سر کارگران و بازنشستگان بی کلاه مانده و حقوق آنان به هیچ وجه اضافه نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قدرت خرید جامعه کارگری امروز به شدت کاهش یافته است، افزود: این جامعه در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

بیات با ابزار اینکه کارگران در تامین حداقل های زندگی خود با مشکل مواجه هستند، اظهارداشت: کارفرما ها امروز بیش از گذشته باید به کارگران توجه داشته باشند.

وی در ادامه یادآورشد: برای افزایش بهره وری، رشد اقتصادی و پویایی تولید در جامعه باید کارگران به معنای واقعی مورد حمایت قرار گیرند چرا که این قشر زحمتکش در پیشرفت اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا